Välkommen !

2017-09-11
11:50:04

Lataste hunden

Kan inte låta bli att skratta lite åt att det senaste inlägget som publicerades här var förra måndagen ("ny vecka, nya tag" etc) och så är det måndag nu igen. Skulle nästan kunna köra en repris bara? 
 
Igår somnade jag redan vid kl 20 vilket medförde att jag vaknade pigg och glad redan kl 6 imorse. Happ. Först tänkte jag att jag skulle passa på att njuta av den tidiga morgonen genom att bara ligga och dra mig i sängen med Milou. Det är ju ganska mysigt. Men det kliade för mycket i kroppen och magen började kurra så det var bara att gå upp och fixa ihop en enkel frukost. När det var avklarat väckte jag hunden och släpade med mig henne på promenad.
 
Milou var otroligt missnöjd med detta. Se bilden, hennes blick, om ni misstror mig. Kunde inte sluta skratta åt henne. 
 
Hon är inte den mest peppande promenadkompisen men hon kämpar på precis som jag, efter lite övertygelse, och hon är ju faktiskt himla gullig ändå... Mina upplägg är att första kilometern ungefär, får hon strosa och uträtta sina behov, sen ökar vi takten lite och efter 2 kilometer kopplar jag om från vanligt koppel till koppelbälte (kortare och fäst runt mig) och då är det bara gå som gäller. Koppelbälte är ett superbra tips till er hundägare som vill ta med er voffsen ut men kunna gå i ett snabbare tempo och pendla med armarna. Det är svårt att få till svinget när du gåller i ett koppel och alla hundar kan ju inte gå lösa. 
 
Enkelt bälte, runt midjan, knäpp igen, fäst i hunden, klart.
 
En annan variant med mera stöd i ryggen + reflex. Du har flera fästen att hänga t.ex godispåsar eller bajspåsar i. Sen fäster du hundens vanliga koppel i öglan. 
 
Lite mer "avancerat" bälte med redan fastsydda påsar/fack som du kan fylla med hundprylar eller mobil etc. Ett redan befintligt koppel som du bara fäster i hundens halsband. 
 
Jag föredrar att kunna byta från vanligt koppel till en kortare variant för att det också signalerar till hunden att nu byter vi aktivitet. Ungefär som jag använder sele när vi spårar och halsband när det är vanlig promenad osv. 
 
Anyways, när vi kom hem från prommisen blev det lite häng i soffan och sen körde jag 30 minuter intensiv styrketräning i köket. Det är det enda rummet som det finns tillräckligt med utrymme för min yogamatta och mina hantlar/träningsband haha. Skönt att ha det gjort redan innan klockan 12 ju! Nu blir det soffhäng igen och funderingar på vad för lunch jag ska få idag... 
 
Ha det!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: