Välkommen !

2017-09-13
14:18:32

Exalterad och en bra dröm!

Lite dagsstatus kommer här!
 
Sovit: Bra faktiskt. Somnade strax efter kl 00 och gick upp kl 9. Bra natt. 
 
Nattens dröm: Ja inte var det om Det i alla fall! I oktober ska jag, min sambo och vår kompis Andreas dra till Spanien på en förlängd weekend. Inatt drömde jag att vi hade åkt dit och skulle ut på ett "innehak" för att dansa och dricka drinkar. MEN stället spelade BARA Markoolios låtar. Omåomigen. I början tyckte vi det var roligt och sjöng med. Sen tröttnade Andreas, ställde sig på baren och skrek "Jag vill inte ha någon mer jävla pina colada! Jag vill bara sola och bada!" och sen vaknade jag. Alltså haha, jag skrattade direkt när jag slog upp ögonen! Och sen har jag haft Markoolios låtar i huvudet hela dagen. 
 
Dagens bästa: Fått mitt körkortstillstånd. Äntligen. Så nu kan jag börja övningsköra. Woopwoop! Exalterad!
 
Dagens sämsta: Mensvärk. Så in i helvete. Jag går hos Oxbackskliniken i Södertälje och deras tidsbokningssystem är helt värdelöst. Försöker ringa på deras telefontider men kommer aldrig fram. Så då får man gå in på deras hemsida och anmäla att de ska ringa upp en för tidsbokning. Jag gjorde det i söndags. I måndags ringde de just när jag stod i duschen. På svararen sa en tjej att hon skulle försöka igen senare. Sen dess har de inte ringt något mer. Jag har varit inne på hemsidan och anmält mig igen igårkväll, så jag hoppas att de hör av sig snart för jag behöver verkligen få komma dit och diskutera nytt preventivmedel. Min cycle är helt bananas.
 
 
 
Dagens planer: Halva dagen har ju redan gått och jag har hunnit med en flåsig promenad med hunden, fix med tvätt, fått några mejl överstökade och fixat lunch. Det som står kvar på schemat är att diska, fixa middag, träna rygg och mage, krypa ned i soffan efter en varm dusch och se en bra film med mitt hjärta. Jepp.  
 
Dagens tips: Neutrogenas Pink Grapefruit Wipes. Så sköna mot hyn och det känns väldigt rent och väldoftande efteråt. Jag brukar använda dem främst på kvällen då hyn har utsatts för mycket påfrestningar under dagen. Jag brukar inte sminka mig särskilt mycket till vardags och speciellt inte med foundation eller puder då jag har rosacea som triggas utav det. Däremot har jag ganska oljig hy och jag är ute mycket i sol/regn/värme/kyla och det påverkar en hel del. Det känns lite som att torka bort hela dagen med en fräsch duk som doftar behagligt. Och det är inte lika krångligt som att hålla på med krämer/scrubs. Vilket jag gör med jämna mellanrum. Dock inte så ofta. Relaterad bild
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: