Välkommen !

2017-10-11
16:36:13

En sida jag aldrig kommer handla från igen

Så jävla förbannad.
 

I augusti beställde jag ett par skor från JustFab för 99kr. Idag ser jag att 399kr dragit från mitt konto. Efter att ha försökt hitta orsaken till detta på deras skitdåliga hemsida (er live-chatt funkar inte) får jag tillslut ringa "en stylist" (<- det är inte direkt något som får en att tro att man ringer rätt när man har ekonomifrågor men det ingår kanske i deras lurendrejeri?).


Jag får prata med en engelskspråkig person som då vill veta varför jag väljer att säga upp mitt medlemskap. Redan där tycker jag att det är så sjukt, i vanliga fall skapas ju en profil på den sida du väljer, bara för att du ska kunna spara sånt du vill beställa eller se tidigare beställningar/returer. Men på den här sidan har de tydligen bestämt att de ska dra pengar varje månad som "lagras" på din profil och som du sen kan handla för?! Om jag vill ha ett sparkonto för kläder kan jag ordna det själv. Sen säger hon på kundservice att du kan gå in på din profil och välja att inte betala en månad in något en månad i taget, ursäkta men vart fanns den infon INNAN ni drog pengarna?


Så jag säger att jag känner mig lurad och absolut inte är intresserad av att stanna kvar som medlem. Då frågar hon om jag kan tänka mig att stanna kvar om jag får tillbaka pengarna? ALLTSÅ VA?! Så jag frågar att om jag säger ja och får tillbaka mina pengar kan jag ringa igen nästa vecka och säga upp mitt medlemskap med andra ord? Hon ba "eh... nja... you need to stay a little longer" och när jag frågar vad det är så säger hon kanske 1-2 månader."


Så jag kan få tillbaka mina pengar nu och sen gå online en gång i månaden och välja att inte betala och efter 1-2 månader kan jag avsluta mitt medlemskap? Det är ju helt sjukt? När jag frågar varför jag inte kan få mina pengar med en gång då så säger hon att de inte kan ge konsultation och pengar på samma gång. Vadå konsultation? Och å ena sidan kan jag få tillbaka mina pengar, å andra sidan inte? Så nu när jag sagt upp mitt medlemskap ska jag ändå ha pengarna kvar på min profil ifall jag väljer att handla hos dem igen. Vilket aldrig kommer att hända.

Det luktar lurendrejeri lång väg, de gör det svårt för medlemmar att hitta väsentlig information och flera av deras kunder lockas med ett fint erbjudande om att första valfria varan kostar "99kr om du betalar som VIP-medlem" men ingenstans där stod det att det sedan fortsätter dras  400 kronor 2 månader senare. Att deras hemsida gör det väldigt svårt att navigera sig är ju enbart till deras fördel. När du googlar på företaget får du upp väldigt mycket negativ kritik mot dem som handlar om just det här. Och flera gånger har de svarat på kritiken (väldigt dåliga svar förvisso) så de ser ju själva vilka dåliga omdömen de får angående exakt samma sak, att folk känner sig lurade. Om de hade något intresse av att göra sina kunder nöjda och få dem att känna sig hörda skulle de förtydliga de helt idiotiska villkoren som de använder sig av. Så inte värt. 

 

Fyfan för JustFab.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: