Välkommen !

2017-11-10
08:19:00

Temafest - Pyjamasparty!

God morgon på er! 
 
Jag sitter och funderar kring min och sambos gemensamma födelsedagsfest som vi kommer att ha i början av december. I vanliga fall brukar vi ha den runt All helgona, men i år kom liksom andra delar av livet ivägen så festen blir av senare i år, men vad gör det! Vi brukar alltid ha en temafest när vi fyller år. De vi har haft tidigare har varit en klassisk Halloween-fest, en 80-tals fest, en Bringing sexy back-fest, en Hollywood-fest, Melodifestival-tema och förra året hade vi Barnkalas för vuxna. Mycket roligt! I år ska vi ha Pyjamasparty :D 
 
Jag tänker att vi ska lägga ut massa kuddar och filtar/täcken i vår lägenhet, kanske använda en tjockare bäddmadrass som bäddad sittplats någonstans. På tv:n kommer det rulla diverse filmer (på ljudlöst) och på spotify kommer vi ha en lista med uppskattad musik som vi blandar upp med låtar på temat-isch. Exempel på sådana låtar kan vara Cher - We all sleep alone, Avicii - Wake me up, Beyoncé - Beautiful nightmare och så vidare. Det är ett svårt tema att hitta musik på så om ni har förslag får ni gärna dela med er!
 
Vi kommer bjuda på plockmat och små godsaker. Jag funderar på att göra maränger i formen av ett Z:a, kakor med mjölk, stjärnformade smörgåsar (typ afternoon tea) och lite annat smått och gott. Popcorn är ju ett måste till exempel! Hittar massa roliga tips och bra med inspiration på pinterest. 
 
cookiesmilk
 
Spa theme birthday party - "spa-licious" guacamole dip, how cute is that!
 
Vi brukar även få våra gäster att medverka i någon form av aktivitet, oftast en tävling med frågor som relaterar till vårt tema. Sen får de priser. När vi hade Mello-tema fick de till exempel välja en goodiebag var som var döpta efter olika artister från Melodifestivalen. Vi hade en Lotta Engberg-påsa som bland annat innehöll fyra bugg och en liten coca cola, vi hade också en Måns Zelmerlöf-påse som bland annat innehöll ett paket Mums Mums. Brukar vara mycket uppskattat! 
 
Jag har beställt hem lite saker till dekoren redan. Ballonger i form av Z:an och med moln på exempelvis. Men mest tänker jag försöka gå på mysfaktorn med kuddar och filtar, mysig belysning och en allmänt avslappnad miljö. En ny pyjamas har införskaffats också! 
 
Pyjamas med sovmask, bpc bonprix collection
 
Jag körde på den mysiga och matchande varianten men i vår inbjudan har vi skrivit tips så som mjukiskläder, nattskjorta, onepiece, nattlinne eller det raffigare setet går finfint! Så länge de inte kommer nakna... 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: