Välkommen !

2017-11-07
12:32:04

Spartips inför julen

Hola!

Jag har gått in i någon manisk period där jag bara vill ge bort presenter till höger och vänster. Alltså jag har i stort sett redan köpt julklappar till alla som jag (och sambon) vanligen ger julklappar till. Det är totalt 22 personer varav 6 stycken är barn. Och det är bara två av barnen jag inte köpt något till än. Det är den sjunde november och jag har fixat klappar till 20 personer redan? Och fler än en till varje kan jag ju meddela.
 
Födelsedagspresent till min mormor som fyllde år igår <3
 
Det låter ju som att det kostar en förmögenhet, right? Men nej! För jag har ett enkelt, smart och bra spartips. Du har säkert flera saker som du kanske själv har köpt (en ljusstake?) eller något du kanske har fått men inte har användning för (ett halsband?), ja i stort sett vad som helst som bara tar upp plats och samlar damm. Alla sådana saker lägger jag i en kartong som jag döpt till "återvinningskartongen". Helt enkelt saker som fortfarande är fina och brukbara som du kan ge vidare till någon annan. I min återvinningskartong har det funnits vinglas, pussel, halsband, armband, böcker, ljusstakar, prydnadssaker, leksaker etc.
 
Älskar att köpa olika inslagspapper och detaljer att pynta paketen med...
 
Så inför julen eller en födelsedag, kikar jag i den kartongen och kollar ifall jag redan har något som personen i fråga skulle uppskatta. I år hade jag massa sådana saker, troligen för att jag rensat i vårt hem och förråd under sommaren. 
 
 
 
Men det måste vara fina grejer, som folk faktiskt vill ha. Inte en använd tröja med deofläckar i armhålorna liksom. Och ännu viktigare är kanske att hålla koll på att du inte ger tillbaka något du fått av den personen du ger din present till... Kan ju bli lite pinsamt om hen har bra minne. 
 
Ett litet smart tips som inte bara är bra för ekonomin, det är också bra för miljön :) 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: