Välkommen !

2017-11-28
11:24:00

Söndagen var fullspäckad men rolig!

 
Bildresultat för zetas julmarknad
 
I söndags var Björn och jag på Zetas julmarknad. VI hade sällskap av min vän Jennifer och hennes man, två barn samt hennes kusin. Väldigt trevligt men trångt! Det är första gången jag varit på Zetas julmarknad och det var ungefär som jag förväntat mig: fint, trevligt, trångt, dyrt men med julstämning. Det var nog mest det sistnämnda vi var ute efter också. Fast det är kul att se de olika stånden som ställs upp och provsmaka alltifrån sylt, praliner och bröd till lättöl, tryffel och olika senapssorter. Jag köpte med mig tre påsar chokladtryffel. En med mint, en med caramel och en med havssalt. Den med havssalt tog slut igår... De andra två hoppas jag ska hålla sig till julhelgen!
 
Bildresultat för zetas julmarknad
 
 
Bildresultat för zetas julmarknad
 
Men julstämning fick vi allt för när vi sedan åkte vidare för att uträtta några ärenden på Ikea hamnade vi i restaurangen och lunchade på deras julbord! Snacka om att tjuvstarta på bästa sätt. Förvånansvärt gott julbord och värt pengarna tycker jag. Speciellt för barn upp till 13 år då maten endast kostade 29kr (en kokt korv med bröd och en festis på Zetas kostade 40kr...).
 
Jag provade inlagd tofu (gott!) och varmrökt laxmousse som var supergod. Sillen, gubbröran och silltårtan var också god och det sistnämnda hade jag aldrig provat förut. De varma tillbehören var utöver de traditionella även kanelkryddade kycklingvingar, små isterband (också första gången jag provar det), rödbetsbiffar och olika kålsorter. Som dessert fanns Ris a la malta samt en mandelsnäcka som man själv fick fylla med grädde och sylt. Ja och pepparkakor samt ekologiska trädgårdsäpplen. Vi var alla nöjda och blev på väldigt bra humör så resten av Ikeabesöket kändes inte sådär hopplöst långt som det kan göra annars.. 
 
Sen kan man ju tycka att vi borde vara klara för dagen men nej. Robin och barnen åkte hemåt medan vi andra fortsatte till Ica Maxi och rev av storhandlingen också. Och ändå var vi hemma till strax efter kl 16. Älskar såna dagar! Man får mycket gjort, många upplevelser, många skratt och är ändå hemma i skaplig tid. Jag behövde dock gå och lägga mig en timme i sängen (ibland lyssnar jag på min kropp) för att orka vara uppe en stund till på kvällen. Vi åt en sen middag och sen kollade jag på medan Björn spelade nya CoD. Jag har redan spelat klart storyn.... heh! 
 
Bildresultat för call of duty ww2
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: