Välkommen !

2017-11-24
07:04:00

Gårdagens resumé

Natten onsdag till torsdag sov jag väldigt dåligt så jag gav mig själv sovmorgon. Vid 10.30 tog jag mig upp ur sängen och kopplade hunden och sen promenerade vi hem till min kompis Jennifer. Egentligen skulle vi ha möts upp tidigare på morgonen efter att hon lämnat sina barn på föris, men som sagt, min sömn fick gå före och vi sköt lite på tiden. Jag försökte ringa henne först men fick inget svar och när jag kom dit förstod jag varför, hon hade också gått och lagt sig en stund igen efter att hon lämnat barnen haha. 
 
Hon hade som plan att baka bullar då hennes dotter har kalas på lördag (hon fyller 6år!) och hennes son ska ha knytis på sin föris. Tå flugor i en smäll med andra ord. Jag gillar att baka så jag tänkte vara en snäll kompis och hjälpa till. Vi körde dubbel sats av degen och fick ut över 140 bullar! Bra recept hittar du alltså här. Det blev vaniljbullar, vissa även med kanel eller kardemumma. Doftade ljuvligt! 
 
Vid kl 15 kom barnen hem igen och vi hängde tillsammans ett tag innan vi käkade middag ihop. Samuel, Jennifers son på 2 år, vart helt gaaaalen i bullarna. Han blev som besatt och klarade inte av att se dem utan att skrika för att få en till. Det är lustigt hur något så gulligt kan gå över till något otroligt enerverande på så kort tid... Det är tur att han är så söt majoriteten av hans vakna tid. :)
 
Två människobarn och mitt fluffbarn, haha!
 
Efter middagen nattade jag Elina, min guddotter, medan Jennifer tog Samuel. Sen hängde vi i köket ett tag till med bulldoften och tända ljus, Jennifers man kom hem från sent kvällsjobb också och vi snackade bara skit i någon timme innan jag och Milou traskade hem igen. Då regnade det... var trevligare med pudersnön faktiskt. 
 
Väl hemma hamnade jag snabbt i soffan och såg kvällens avsnitt av Wahlgrens värld på play. Älskar fasen den familjen. Jag skrattar alltid med dem och deras fina och ärliga relation till varandra. Så himla befriande att se mor och dotter bråka ibland, syskon som älskar varandra innerligt samtidigt som de kan reta gallfeber på varann likväl. Det känns så genuint, även om jag förstår att en del klipps ihop för komisk effekt så klart. Men det är inte konstant drama, det är väldigt mycket vardagssysslor och problem som ska handskas med, eller bara familjesituationer som ska lösas eller vårdas. Det känns som sagt befriande. I like it.. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: