Välkommen !

2017-11-11
16:24:00

7 fakta om moi!

1. Många människor börjar gäspa eller hänga med ögonlocken när de börjar bli trötta. Normala signaler för just trötthet, right? Min främsta signal för trötthet är att jag börjar gnugga fötterna mot varandra eller mot något annat mjukt (typ täcket). Vet ej varför, alltid gjort så och blir väldigt lugn av det...
 
2. Om jag fick ha en superkraft skulle det vara att kunna byta superkraft när helst jag vill. Nä men, hur awesome vore inte det? Men om jag bara fick välja en så skulle det nog vara att kunna teleportera mig/föremål. Sugen på choklad? POFF - står i affären. Sugen på att bada? POFF - framme vid medelhavet. Sugen på att se Ed Sheeran live? POFF - står vid kören och sjunger med. 
 
Bildresultat för ed sheeran
 
3. Jag tycker om att ha pengar, men det har aldrig varit en stor prioritering hos mig. Jag vet inte varför. För mig handlar det mer om att jag vill ha pengar för att slippa tänka på att jag b e h ö v e r pengar för att överleva. Då menar jag bostadskostnad, kläder, mat, sjukvård etc. Men jag har aldrig fantisterat om att ha massa pengar för att kunna leva ett dyrt vardagsliv. 
 
4. Jag stör mig ohälsosamt mycket på dålig reklam. Exempel: Reklam för bindor. Inleds med att det finns x-antal miljoner kvinnor i hela världen som är olika så varför skulle deras "flöde" vara lika för alla? Och sen presenteras TRE nya former av bindor som ska passa "din kropp och flöde". Alltså. Miljontals kvinnor. Olika. Tre bindor att välja på. Que? Eller flygbolaget vars reklam lyder "Nästan alla som flyger med oss är nöjda, välj oss du också". Det väcker ju rent instiktivt vetskapen om att inte alla är nöjda med dem, vilket i sin tur får mig att undra varför de inte är nöjda, så varför skulle jag välja att flyga med dem? Mja, lite så...
 
5. Jag älskar mina hundar mer än de flesta människor jag möter. Vill du bli vän med mig omedelbart? Älska min hund. Och ha gärna en egen som jag kan gulla med. 
 
Malin Ekevärs foto.
 
6. Jag är extremt beskyddande när det gäller min familj och mina vänner. Det tror jag att många är och det är inte konstigt alls. Men jag kan även vara väldigt beskyddande om främlingar också. Exempelvis om jag ser ett barn fara illa inom skolan (har ju jobbat mycket med barn) eller en äldre människa som är lite vilsen i en affär eller dylikt. Jag zoomar in på de som för stunden är väldigt utsatta och känner direkt att jag måste ta hand om dem. Gäller även djur.
 
7. Jag längtar efter att kunna flytta från lägenhet till hus. Slippa grannar som dunkar och smäller i trapphus, övar på elgitarren eller pianot i tid och otid, röker utanför ventilationen till vårt sovrum och så vidare. Och jag vill ha en tomt att påta i. Ren terapi. Samt att hunden kan få springa på tomten och slippa kopplet emellanåt. 
 
Bildresultat för ensamt hus
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: