Välkommen !

2017-12-11
08:12:00

Sammanfattning av helgen

 
I lördags var Björn och jag iväg och övningskörde i en timme. Det var längesen sist, kanske två månader, och jag var rädd för att jag skulle ha glömt typ allt jag lärt mig sen i slutet av sommaren... Men det gick hur bra som helst! Mycket börjar gå per automatik nu vilket är skönt. Nu försöker jag övertyga Björn om att jag borde få köra i mindre samhällen på vanliga vägar, men han behöver nog få förbereda sig mer mentalt för det, haha. Tror att han är mer orolig över att han inte ska vara tillräckligt bra på att undervisa, än vad jag ska vara på att klara av det och det får jag helt enkelt respektera även om jag blir lite otålig emellanåt. 
 
Bildresultat för övningskör
 
Efter bilturen åkte vi hem till min mamma och det blev en spontankväll hos henne med middag och brädspel. Till middag blev det grillad karré med olika vegetariska tillbehör. En av dem var en sallad med äpplen och fänkål, tänkte att jag lägger ut recept på den lite senare idag. Fräsch och god som fasen! Ska definitivt få göra debut på vårt julbord i år. 
 
Bildresultat för fänkål
 
I söndags tog vi det ganska lugnt under förmiddagen. Kring lunch firade vi Björns systerson som fyllde 13 år. Trevligt att träffa alla och fika en stund. Sen blev det mer övningskörning, spännande att få köra på frostig/snöig mark... Det lät annorlunda men gick hur bra som helst. 
 
Efter det åkte vi hem och städade lägenheten och  ä n t l i g e n  åkte julpyntet upp. Som jag har längtat! Men vi har helt enkelt inte haft tid och dessutom har lådorna stått läääängst in i vårt överfyllda förråd så man har inte känt sig jättemanad att ta sig in där. Men nu är ordningen återställd och adventsljusen har brunnit så fint. Nöööjd :) 
 
På söndagskvällen blev det hämtmat, soffhäng och några avsnitt American Horror Story. Vi är snart klara med säsong 4. Eller snart och snart, vi är nog klara med den säsongen innan den här dagen är slut. Nu ska jag ut med voffsan på promenad, men håll utkik under dagen för recept på den där ljuvliga salladen! Ha det! 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: