Välkommen !

2017-12-07
08:40:00

I do, tattoo!

 
Det bidde en liten tatuering igår. Väldigt nöjd! Längtar till när den är helt läkt och färgen blivit något dämpad. Jag gjorde den på House of Pain i Södertälje, tatuerarens namn är Kalle. Jättetrevlig och duktig! Hade sån tur också för sist jag var förbi där för att kolla tider blev jag rekommenderad att komma en onsdag på drop in. Men det var ju typ 2 månader sedan och tydligen har de inte drop in på onsdagar längre. Så jag var beredd på att få gå därifrån utan ink, men Kalle erbjöd sig att ta det för att texten går rätt fort att göra samt att jag hade ju med mig en utskrift med typsnittet och storleken jag ville ha = förenklar det hela något. Tur!
 
Inte den bästa bilden och inte den snyggaste vinkeln (ser ju lite missformad ut?) men bläcket är snyggt!
 
Det är min första tatuering och jag hade med mig min kompis Jennifer som har två sen tidigare. Hon och Kalle skulle försöka beskriva hur det känns när en blir tatuerad. Tillslut säger Kalle att han tycker att det är som en brännande känsla, typ som vid ett getingstick. Om man känner mig så vet man att just den jämförelsen kanske inte riiiiiktigt går hem hos mig. Jag har fått gå i KBT pga min geting/bi-fobi :p När jag sa det började de skratta ganska rejält och ba "hoppsan" haha. Jag kan hålla med om att det var som en brännande känsla, men mer som ett rispande/skrapsår. Inte särskilt smärtsamt alls. Men det varierar ju så klart beroende på vart tatueringen ska vara, har jag förstått. Hur som helst. Nöjd är jag i alla fall! :D 
 
Efteråt gick jag och Jennifer och käkade lunch, väldigt mysigt. Sen kikade vi lite i affärer, bland annat Åhléns och där hittade vi en mössa i fejkpäls med färgerna mörkblått och vinrött. 
 
Mössa, marinblå
 
 
En tjusig selfie var ju oundviklig. Vi kanaliserade våra inre Patsy och Edina från Helt Hysteriskt. Oh yeah! 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: