Välkommen !

2016-10-10
14:52:00

Vad jobbar egentligen Anna Book med?

Dagens obetydligaste fråga som jag ändå verkligen funderat på. Det kanske är jag som är väldigt oinsatt eller rent ut sagt okunnig vad gäller denna fråga. Men jag undrar verkligen: Vad jobbar egentligen Anna Book med? Hon har en blogg va? Hon finns där ute på sociala medier har jag förstått via tidningsartiklar där hennes texter ofta klippts ut och använts i olika sammanhang. Men vad gör hon utöver det? 
 
Det känns lite som att Anna Book slog igenom för 20+ år sedan med ABC och det är det första man tar upp äve nu när hennes namn förs på tal. Sen har hon med jämna mellanrum poppat upp i olika tv-program och oftast gråtit ut över olika saker. Det har handlat om renovering i hemmet, operation av brösten, dansar i Let's dance, sjunger i Mellot och visar upprördhet på sociala medier som sedan citeras i tidningarna. Vad är man då? Alltså vad har man för yrke?
 
På wikipedia (allas våran sanningskälla, haha) tituleras hon som svensk Pop- och schlagersångerska. Men är det verkligen DET hon jobbar med? Det känns som att hon mest syns upprörd och/eller gråtandes i tidningen. Jag menar hon har släppt 8 album sen 1985. 8 album på 30 år varav det senaste var 2007. Vad gör hon där emellan?! Jag känner mig förvirrad här. För ärligt talat så tänker jag mer på tårar och dramatik när jag hör namnet Anna Book, än på musik. 
 
Är detta en ny karriär hos "kändisar"? När den ursprungliga karriären haltar hamnar de plötsligt endast i rampljuset när de "talar ut" eller "vädrar sina åsikter" kring olika ämnen? 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: