Välkommen !

2015-07-14
18:29:00

Sluta aldrig kämpa

Har ni sett klippet från Ryssland med två snubbar som går runt och håller varandra i handen samtidigt som någon filmar dem med dold kamera för att få med reaktionen från människor de passerar? Jag får en stor orosklump i magen när jag ser klippet. Eller orosklump... det är en klump blandad av oro, rädsla, medlidande och ilska. Jag blir så jävla förbannad rent ut sagt, när jag ser hur folk reagerar. Att det kan vara så fruktansvärt provocerande är bortom mitt förstånd. Folk svär över dem, kängar iväg glåpord och till och med knuffar på killarna!
 
Glöm inte slå på undertexter nere i högra hörnet
 
Det här landet... jag saknar ord. Jag känner mig maktlös och så fruktansvärt ledsen å alla homosexuella ryssars vägnar. Att bo där men mötas av ett så utbrett förtryck, att ständigt få höra hur fel och oönskad man är fast så verkligen inte är fallet... det måste göra så ont. Ont? Det måste göra en helt knäpp i skallen tillsist. Fatta att rysk tv cencurerade Eurovision så att alla delar med Conchita var bortklippta till exempel? Förstå hur hjärntvättade folk måste bli? Det är skrämmande! Homofober finns överallt, tyvärr. Men Ryssland ger verkligen prov på hur ett land som kollektiv kan bli fostrade till att bli just homofober. Självklart kan man inte dra alla över en kam, men utåt sett känns det som att de i befolkningen som vågar stå upp för homosexuellas rättigheter i Ryssland snarare är undantaget än regeln. Och det mina vänner, är så jävla tragiskt att jag saknar ord.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: