Välkommen !

2015-07-01
09:52:00

Ny text på g

 
Det var väldigt längesen (tror jag?) jag sist delade med mig av någon nyskriven text. Så jag tänkte att vi kan ta en som är under bearbetning fortfarande. Jag skulle så gärna vilja tonsätta några texter någon gång i framtiden, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga där. Jag spelar inget instrument själv, åtminstone inte tillräckligt bra. Men det vore liksom en rolig utmaning. Nåväl. Här är i alla fall det pågående arbetet:
 
Fröken logisk och Herr fuck it all
 
Du har ett leende av sammet, mystik finns i din blick
Som om du har en hemlis, något du gjort men inte fick
Du har en röst som lämnar löften, men ett hjärta fullt av bly
Jag tror du längtar efter frihet, men vet att du aldrig kommer fly
 
Jag kan din typ så väl
du är ett enda långt farväl
och jag vill inte höra det
Du borde lära dig
att acceptera nej
för både du och jag vet
 
Det kommer inte sluta bra
du och jag
du och jag
vi kommer inte sluta bra
du och jag
du och jag
Fröken logisk och Herr fuck it all
Fröken logisk och Herr fuck it all
vi kommer aldrig sluta bra
 
Jag blundar hårt, försöker glömma allt som en gång var
men minnen förföljer, för den som spar han har
Dina fingrar i mitt hår när jag låg nära dig
Du viska "baby jag lovar, jag kommer ändra mig"
 
Jag kan din typ så väl
Du har en rotlös själ,
stannar aldrig kvar
Jag kanske ångrar mig,
lär alltid älskar dig
Men om du frågar blir mitt svar
 
Det kommer inte sluta bra
du och jag
du och jag
vi kommer inte sluta bra
du och jag
du och jag
Fröken logisk och Herr fuck it all
Fröken logisk och Herr fuck it all
 
Nej det kommer inte sluta bra
du och jag
du och jag
en kollision utav ett massivt slag
Fröken logisk och Herr fuck it all
du och jag
du och jag
Fröken logisk och Herr fuck it all
kommer aldrig sluta bra, sluta bra
 
På natten ringer du och säger "baby snälla bara lyssna nu"
när du pratar kommer gråten, hjärtat går mitt itu
Mitt liv är ordnat, går som på räls, som ett x2000 tåg
Enda problemet som jag har, är att du är min drog
 
Du kan min typ så väl
och ger mig nya skäl
att inte lägga på
Visa barmhärtighet
det här är ingen lek
Jag måste vända mig och gå
 
För...
Det kommer inte sluta bra
du och jag
du och jag
vi kommer inte sluta bra
du och jag
du och jag
Fröken logisk och Herr fuck it all
Fröken logisk och Herr fuck it all
vi kommer aldrig sluta bra
 
Det kommer aldrig sluta bra
du och jag
du och jag
hur svårt ska det vara att ta
sitt pickopack och dra
det kan inte va
du och jag
du och jag
Fröken logisk och Herr fuck it all
vi kommer aldrig sluta bra, sluta bra
 
 
 
 
 
 
 
Och nej, det är inte tillåtet att kopiera utan lov. Remember that lovley.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: