Välkommen !

2015-07-21
17:47:00

En tur till Vaxholm

I förrgår var jag, sambon och min mamma på utflykt till Vaxholm. Det är en trevlig plats att besöka och ta en lunch på, men för oss som bor på andra sidan stan kan jag väl säga att det inte kändes såååå värt besväret. Ett par fina butiker finns det absolut och det är härligt att äta lunch vid vattnet. Men det är en timmes resväg dit och sen en timme hem igen och då har man gjort platsen på drygt två timmar inklusive lunch. Så njaaaae.... Dock fanns det supermånga gulliga hus som vi gick runt och glodde på. Måste kännas märkligt för de som bor där, att det går förbi flera människor på rad och stirrar in på deras bakgårdar.
 
 
Vi åt lunch på Sportbar nummer 10 och det var i mitt tycke helt okej. Jag åt strömming med mos och rårörda lingon och det var relativt smaklöst tyvärr. Björn åt en BOB-burgare och den var riktigt bra, lika så calamares och vitlöksbrödet till förrätt. Servicen var medelmåttig. Kändes som att det var många sommarjobbande tonåringar/nybörjare. Mamma ville ha rekommendationer på öl som passade till hennes mat och det kunde servitrisen inte bidra med, vi fick be om bestick efter att vi fått maten och delar av deras meny fanns på skyltarna utanför men inte i menybladet man fick till bordet. Märkligt. Annars var det trevligt och personalen var i alla fall glad, haha!
 
 
 
 
Så totalt ger jag Vaxholmsbesöket 2/5 poäng. Om ni vill åka dit så besök Lena Linderholms butik, mycket fina grejer! Chokladbutiken kan nog också vara värd en titt!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: