Välkommen !

2015-08-04
12:50:30

Tillbaka

Tjosan! Här har någon haft sommarlov från bloggandet i ett par veckor minsann. Skönt! Så vad har hänt under de senaste veckorna? Ptja, det kan jag berätta om, lite i taget! Jag har till exempel främjat mitt intresse för läsning genom att köpa den fjärde boken i Fifty shades-serien. På engelska.
 
 
Det är egentligen samma berättelse som de tidigare böckerna, fast nu är de skrivna ur Christian Greys perspektiv och inte Anastasia Steels. Intressant för oss som läst de föregående böckerna alltså. Det är lättlästa böcker och en skön kontrast till min andra (nya) hobby, vilket är att lyssna på P3 dokumentär. Jag har hittills hört dokumentärerna om:
Mordet på Engla,
Flodvågskatastrofen,
HIV-mannen,
Hagamannen,
Polismorden i Malexander,
Knutbymorden,
Alexandramannen,
Kidnappningen av Uppsalastudenten (den första jag lyssnade på, han är gift med en skolkamrat från gymnasiet så jag minns väldigt väl när allt hände, usch!),
Mordet på Therese Johansson Rojo,
Instagramupploppen i Göteborg,
Mordet på John Hron,
Terrorattackerna 11 September (mycket intressant!),
Salemmordet (för jag är uppväxt där och gick i sammaklass som ett av syskonen till han som begick brottet), De von Sydowska morden,
Tvångssteriliseringarna (LYSSNA PÅ DEN FFS. Helt sjukt att det här hänt för bara ett tiotal år sedan!)
och just nu lyssnar jag och Björn tillsammans på Mordet på Carolin Stenvall. Jag har hunnit med ganska många på relativt kort tid för det är bara 2-3 veckor sedan jag "upptäckte" P3 dokumentär...
 
 
 
 
Och dessa mordfall och katastrofhändelser varvar jag alltså med lite relationsdrama och snuskerier. Perfekta kombon, haha!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: