Välkommen !

2017-12-09
11:23:00

Sara Danius

 
Jag har sett Min Sanning: Sara Danius på SVT-play. Väldigt intressant och en bra intervju av Anna Hedenmo. Bland annat tar de upp #Metoo och anklagelserna som 18 kvinnor riktat mot en man med anknytning till Svenska Akademin. 
 
Jag har haft Sara Danius som lärare på Södertörns Högskola och det med skräckblandad förtjusning. Hon var ju otroligt cool och skicklig som lärare, men samtidigt hade hon en aura av självklarhet runt sig som jag tror att vi var flera i klassen som inte var vana vid att uppleva från en kvinna. Vilket ju är otroligt sorgligt! Att ha haft Danius som lärare har enbart varit ett privilegium och den där självklarheten var en egenskap att se upp till. Men den satte också en viss press på en som student (min upplevelse iaf) eftersom att du så gärna ville ha den här powerkvinnans uppskattning. 
 
Bildresultat för sara danius
 
Genom åren har jag sett Danius i olika framträdanden och kanske främst i sin roll som Ständig sekreterare i Svenska Akademin och jag kan inte annat än att gilla henne. För något år sen var hon med i Skavlan och det mötet var också fantastiskt roligt att se. Jag kan varmt rekommendera både det programmet och Min Sanning. Även hennes Sommarprat är värt att lyssna på. Hon är en väldigt inspirerande vind som sveper igenom rutan på ett mycket genuint sätt. Japp. Där har ni min rekommendation för dagen. 
 
Bildresultat för sara danius
 
MVH den tillfälliga Kulturtanten. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: