Välkommen !

2015-09-30
00:25:00

Åhlens i mitt hjärta

 
Jag älskar Åhlens. Det är verkligen en butik jag kan gå in i ofta och alltid hitta något i som jag vill ha. Just nu är det främst inredning som gäller, annars kan det ju röra sig om kläder, smycken eller vårdande produkter. Paketsnören och inslagspapper, böcker och spel brukar också vara något som jag alltid vill köpa med mig därifrån. Senast jag var där (för ca 2 veckor sedan) köpte jag fyra nya sittdynor till stolarna runt vårt matbord. Och det är som sagt fortfarande inredning som gäller. Jag vill ju så gärna göra om flera av rummen i vårt hem. Köket vill jag ge en liten makeover med en ny färg på väggarna och sen vill jag få in lite nya färger. För tillfället är det turkost, gult och vitt som varit dominerande färger i det rummet. Jag skulle vilja skala ned det vita (genom att föra in en beige ton på väggarna) samt byta ut det gula mot guldiga detaljer och eventuellt dra ned det turkosa också. Det här är exempelvis saker jag skulle vilja få in i köket:
 
 
Köksrullehållare för 39 kr
 
Bestickställ för 149 kr
 
Diskställ 249 kr
Kokboksställ 199 kr (fast skulle hellre ha en i metall  som Björn kan spreja med guldfärg för att matcha)
 
Olja- och vinägerflaska 99 kr (så cool detalj!)
 
Diskmedelsställ 199 kr
 
 
Ja, det var lite av det som skulle få stå framme i köket. Sen finns det ju köksrelaterade produkter som tjänar ett helt annat syfte. Som te- eller kaffekoppar. Vi har inga ordentliga, enhetliga i våra skåp. Vi har ett ihopplock av muggar med olika motiv som vi sparat på oss under åren. Små kaffekoppar på fot från min farmors servis har vi också men det är finporslin man inte plockar fram varje dag liksom. Skulle behöva 8 koppar av en fin, "normal" sort. Eller en helt vanlig tillbringare i glas vore också bra att införskaffa. Vi har en i plast och en i tungt, tjockt ljusblått glas som förvisso är fin men inte matchar dukningen så ofta. Förslagsvis dessa:
 
 
Mugg Mimmi 49kr/st
 
Glaskanna Aria 249kr
 
Kanna 69 kr
 
 
Skulle kunna lägga upp bilder på massa andra köksprylar jag känner att jag måste ha, men jag får nog hejda mig här. Ert intresse kanske upphör vid vilka springformar jag önskar mig, haha. Men detta är helt klart en liten önskelista. Får se om det blir slag i saken. Först ska ju den där lilla detaljen som kallas vardagsrumssoffa avklaras... Ja, och lite sömn förstårs! Sov gott hörrni!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: