Välkommen !

2015-02-24
11:02:12

En mörkare himmel, solsken, paninis och sånt där

Nu har jag lyssnat klart på ljudboken En mörkare himmel. Den var väldigt bra! Jag känner mig nöjd både med tjänsten Storytel tillhandahåller och med själva boken jag valde att lyssna på först av alla. Uppläsaren Magnus Roosmann var behaglig att lyssna på. Nu har jag valt ut Keplers bok Paganinikontraktet (eller paninikontraktet som jag först sa till Björn, haha) och har höga förväntningar på den efter att ha läst Hypnotisören av Kepler tidigare. Dock måste jag säga att det är lite ovant att gå från en uppläsare till en annan. Jag har ju lyssnat till Roosmanns röst i ca 13-14 timmar och nu ska jag plötsligt lyssna på Jonas Malmsjö istället. De läser inte på samma vis och jag tror att det kommer ta ett tag att vänja mig vid Malmsjös mörkare och lite snabbare stämma. Konstigt det där.
 
 
Annars har dagen börjat bra. Jag vaknade till tonerna av dragspelsmusik utanför sovrumsfönstret. Jepp, ni läste rätt. Vi har en äldre herre till granne, Arne heter han, som brukar spela dragspel emellanåt. Det var nog första gången jag hört honom kl 7 på morgonen dock, vart några sekunder av förvirring innan jag förstod att det inte var ett väckningslarm av något slag, haha. Låg kvar i sängen i en halvtimme innan jag gick upp. Solen sken utanför fönstren för en gångs skull så jag och hundarna passade på att gå en morgonpromenad på ungefär 1 timme. Jätteskönt! Efter det blev det en skål yoghurt med mandlar till frukost och nu fortsätter dagen som vanligt. Ska städa, skriva en inköpslista till Björn, packa inför resan mot Västervik imorgon, spana efter jobb och uträtta några andra ärenden när Björn kommit hem i eftermiddag. Vad har ni för er idag?
 
/Malin, skulle helst vilja måla i lugn och ro...
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: