Välkommen !

2014-02-27
09:36:00

Kvällskurs och citat

 
 
Hej på er!
 
 
Idag börjar min nya delkurs Textarbeten. Det är en kvällskurs som ingår i det program jag studerar vilket känns så märkligt. Har ni varit med om det, att ni måste gå en kvällskurs som en del av programmet? Jag är pepp på själva kursen men inte särskilt pepp på dess tider, kl 17-19 eller 17-20. På torsdagar.
 
Min sambo jobbar ju rätt nära min skola, han åker förbi den på väg till arbetet. Så vi tänkte att det blir nog bra om han jobbar över lite den dagen jag går så länge i skolan, så kan han hämta upp mig sen och vi åker hem tillsammans. Annars är jag inte hemma förrän antingen kl 20 eller kl 21 och det känns jävligt segt. Dessutom har de mycket att göra på hans jobb så det skulle bara passa bra och han skulle tjäna lite extrapengar på det.
 
Men så är det just på torsdagar då. ENDAST torsdagar, som jag har lektioner. Och vad gör min sambo på torsdagar? Jo, han spelar ju bandy mellan kl 19-20. Happ. Tack för den planeringen. Jaja, bara att skaka av sig det och härda ut.
 
Idag är det nog mest information som ska ges ut angående kursen och så ska vi delas in i arbetsgrupper. Vi kommer att arbeta utifrån en roman som jag har börjat läsa lite på. I bokens början citeras en okänd person och det var egentligen det citatet jag ville dela med mig av till er. Jag tycker att det är tänkvärt och fint formulerat, here it goes:
 
Du kan ha fått så lite kärlek,
att du upplever närhet som övergrepp.
 
Du kan ha fått så lite närhet,
att du upplever övergrepp som kärlek.
 
 
 
Vi hörs!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: