Välkommen !

2014-04-30
11:39:36

Matlagning, städning och sömnbrist

 
 
Halloooooj lakritspipor!
 
Happla, jag är aptrött idag. Förhoppningsvis har jag piggnat till innan våra gäster kommer ikväll (får hälla i mig Berocca typ). Anledningen till denna trötthet är enkel. Jag var uppe sent och gjorde en kombo av att baka, städa och plugga. Eh ja. Somnade väl runt halv tre. Och vid halv åtta vaknar jag av oljudet från en jävla lövblåsare. Blir galen på dessa!
 
Men jag fick ju en del gjort i alla fall så jag kan chilla hyfsat idag. Igår bakade jag som sagt, det blev en citronkaka som jag tänkte bjuda på ikväll tillsammans med lite vaniljglass. Det är en perfekt kaka (som det står i receptet även om jag tycker att det lutar mer åt paj) att bjuda på om man vill ha ett alternativ till söta desserter. Den är syrlig och god, passar perfekt till vaniljglassens lena smak. Slänger upp receptet senare!
 
Sen har jag rört ihop en coleslaw och två dippar till våra grönsaksstavar. Ska snart göra tzatzikin och förkoka majskolvarna också. Det är verkligen något jag älskar, tzatziki och majskolv, kanske inte ihop dock haha. Men grillad majs är så jäkla gott och enkelt att göra. Tzatziki gillar jag när den är stark med mycket vitlök.
 
 
Jag är typ uppfödd på vitlök så jag har kanske inte världens bästa omdöme när det gäller styrkan, i förhållande till människor som inte växte upp med vitlök i alla maträtter, typ. Förr kunde jag prova den på sambon först så fick han avgöra när den var lagom stark, men nu mera är ju han också van vid stark vitlökssmak (oops) så hans omdöme är inte heller helt pålitligt.
 
 
 
Det löser sig alltid. Om inte annat är det la tur att vi även bjuder på baguetter som man kan dämpa eventuell hetta med!
 
 
 
Dags att fortsätta städningen, ha en fin dag!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: