Välkommen !

2017-09-21
17:25:58

42. Meningen med livet.

 
Är det någon mer än jag som lever med en sambo som kan säga en mening du inte hör, så du ber hen upprepa den och då sker upprepningen helt bakåtvänt? Det händer ju att du hör första ordet men inte resten, då förstår jag om upprepningen bara blir halva meningen. Men ibland alltså... Ett exempel är idag när Björn, min sambo, ska berätta att hans storebror fyller "meningen med livet", det vill säga 42 år. Det här med meningen med livet ska visst vara från en bok eller film eller något sånt? Nåväl. Följande konversation äger rum:
 
Björn - Ander fyller meningen med livet
Jag (hör inte) - Va?
Björn - Meningen med livet
Jag - Eh... va?
Björn - 42. 
Jag - Alltså är det meningen att jag ska fatta vad du säger eller?
Björn - Anders fyller 42, det är meningen med livet.
Jag - .....
 
 
Såna här konversationer har vi säkert 5-6 gånger i veckan. Fattar inte grejen? Om jag inte hörde dig första gången, bara säg samma meningen en gång till istället för att stycka upp den och dra ut på tiden. :p 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: