Välkommen !

2017-11-09
23:01:03

Kompis, skriv i min bok!

Kommer ni ihåg Kompis-böcker som man hade när man var liten? Där kunde du klistra in en bild på din kompis och sen fick hen fylla i massa förvalda frågor som vad de heter, vart de bor, hur vi känner varandra, vad de har för favoritmat osv. Jag hade en eller två såna när jag var liten men de har försvunnit med tiden. Synd för det hade varit kul att läsa dem idag! Men förra helgen när jag var ute och handlade julklappar med en kompis var vi in i en leksaksaffär och där fanns såna böcker. Har nästan lust att köpa en till mig själv och få mina vänner att fylla i den... 
 
 
Jag tänkte att jag skulle svara här på några av de frågor ni ser ovan, bara för skojs skull! 
 
Jag heter Malin men mina föräldrar har under hela min uppväxt kallat mig för Malutt och Malinka plinka. Fast mest har de sagt Malin. 
 
 
 
Jag är 29 år och den åldern tycker jag är sådär därför att jag inte känner mig som en 20-nånting men inte heller som en 30-nånting. Det är en konstig ålder. 
 
Min favoritmusik är rock eller poprock (typ Pink) och tyngre rythm and blues. Bruce Springsteen, AC/DC, Peter Gabriel, Goo Goo Dolls, The Brandos, Ed Sheeran, ja det var väl några. 
 
Mitt favoritdjur är hund. Är man uppväxt med hundar samt med hunduppfödning i hemmet så är det nog oundvikligt.
 
Malin Ekevärs foto.
 
Malin Ekevärs foto.
 
Min favoritsiffra är 13. Av ingen särskild anledning.
 
Mitt favoritgodis är saltlakrits eller choklad eller gelehallon. Det sista är mest av nostalgiska skäl, min farfar hade en liten plåtburk med katter på som han brukade fylla med gelehallon och gömma i hemmet när jag skulle hälsa på. Den känslan när man spänt fick leta efter burken och hitta den, den känslan kommer jag aldrig glömma. 
 
En bra kompis ska vara rolig, generös, ärlig, frispråkig, empatisk och peppande. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: