Välkommen !

2017-11-11
13:01:00

Gardiner - Pain in the ass

 
Försöker hitta gardiner att hänga upp på vår balkong under vintern/våren. VIll ha ett tyg som kan passa för båda årstiderna. Har svårt att bestämma mig dock. Vet inte om jag vill ha med mönster eller enfärgade. Jag vill kunna julpynta på balkongen och tänkte först välja en gardin med jul-känsla, men sen insåg jag att efter nyår är man nog rätt trött på tomtar och snögubbar, så det får inte bli FÖR juligt om ni förstår vad jag menar. Här nere är några av de jag velar mellan, alla är från jotex.
 
COLOUR roll up-gardin
 
Detta är favoriten just nu. Den mörkare nyansen av grönt funkar både till att förhöja julstämningen under vintern, samtidigt som det kan matcha fin till vårens knoppande grönska. Vi har skog/buskar utanför vår balkong så det skulle funka bra.
 
 
Blev väldigt förtjust även i denna, men det guldiga känns inte så vårigt?
 
 
 
Och sen har vi valet att köpa metervara och sy allt själv. Det lilla kruxet där är 1) Har ingen symaskin = måste låna en och 2) Hatar verkligen att sy. 
 
Kan medge att om detta är dagens stora dilema, har jag en hyfsat bra lördag faktiskt...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: