Välkommen !

2017-12-05
08:37:00

Dags att dega!

 
 
Hola amigos! Hur mår ni idag?
 
 
 
Jag har sovit väldigt dåligt två nätter i rad nu. Kropp och hjärna är osynkade. När den ena är trött är den andre pigg. Tack då.
 
Idag tänkte jag eventuellt göra pepparkaksdeg inför julbaket. Det är ett enkelt recept från min pappas farmor som sen även min farmor gjorde. Nostalgifaktorn är med andra ord strong in this one. Björn brukar inte vilja delta i själva bakandet, men han äter gärna upp degen. Därför bli han oftast bannlyst från köket när det är dags för pepparkakorna. Visst, degen är god men inte sååå god väl?
 
Imorgon ska jag till Södertälje med en kompis. Om allt går enligt planerna kommer jag hem med en liten text på ena underarmen. House of Pain har drop in och jag har ett presentkort... Det blir min första i så fall. Har hört från flera att det gör ungefär lika ont som att epilera sig? 
 
Igår klickade jag hem de absolut sista julklapparna för i år. Jag kunde inte låta bli att nyttja ett erbjudande på cdon så det blev en extra klapp till min morfar och en till min mamma. Jag har verkligen gått bananas på julen i år. 42 julklappar har jag slagit in totalt... MEN jag har INTE köpt alla. Flera av dem kommer från min Återvinningskartong som ni kan läsa mer om här. Så flera av klapparna har faktiskt inte kostat mig någonting. Men ändå... 42 stycken. Är det inte märkligt förresten, det är totalt 22 personer som ska ha klappar från oss, men den enda Björn faktiskt köper något till är mig? Alla andra ordnar jag till? När blev det så och är det fler som känner igen sig i det? För när det gäller just presenter är det generellt sett jag som ordnar dem, även när det gäller födelsedagsfiranden på Björns sida av släkten. 
 
Nu ska jag klä mig varmt och gå ut i kylan med hunden. Hon är väl lika pigg på det som jag. Not so much med andra ord!
 
Malin Ekevärs foto.
Random bild som inte hör till inläggets ämne men som skulle kunna beskriva mig i ett nötskal...
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: