Välkommen !

2016-05-23
14:12:42

Saker som stör mig / Saker jag älskar

SAKER SOM STÖR MIG
 
1. När folk ställer uppenbara frågor. 
Exempel: Du står vid busshållplatsen och väntar på nästa buss och någon kommer småspringandes och frågar flämtande "Har bussen kommit än?". What da fuck? Skulle jag stå här då? Eller när någon försöker ta av din tid för att spara av sin egna genom att fråga dig om det "finns någon mjölk i kylskåpet?" när personen själv står i köket och du är i ett annat rum. ÖPPNA OCH TITTA. Gah.
 
 
2. Personer som går långsamt. 
Ikea. Ica Maxi. Klädaffärer. Killing me slowly. Jag blir stressad av personer som går långsamt. Speciellt personer som går långsamt i bredd, typ en familj med mamma, pappa, barn i barnvagn och mormor som spatserar runt för att titta på inredning till lillens rum på Ikea en löningshelg. Move it along people, och för guds skull, parkera inte din barnvagn OCH varuvagn bredvid varandra mitt i gången. 
 
3. Personer som avbryter dig/inte lyssnar.
Shit. Du vet den där personen som du vill dela något med, berätta något viktigt för och medan du berättar det kan du bokstavligen se hur personens tankar vandrar iväg till något annat och helt plötsligt har hen rest sig upp för att gå och hämta/fixa något mitt i din historia. RUDE. Ha åtminstone respekt nog att verbalt säga att du inte bryr dig :p
 
4. Långsamma smsare.
Personer som smsar dig en fråga/ber om en tjänst och som du svarar på med en motfråga typ 5 minuter efter att du fått smset. Och sen svarar dom inte på flera timmar/dagar. Hur svårt kan det vara? Exempel: "Kan du ses imorgon?", "Ja, men vilken tid passar dig?" och sen inget svar. 
 
5. Människor som glömmer sina skulder.
Det här är nog mest för att jag själv tycker att det sätter mig i en obekväm sits men jag gillar inte när man lånar ut pengar till någon och personen sen (i all vänlighet) glömmer bort att betala tillbaka/swischa dig summan. Inte för att jag är snål, utan för att jag då måste be personen om pengarna och i min erfarenhet leder det oftast till en lite lätt obekväm situation för oss båda. En känner sig snål och en känner sig glömsk och lurig även om inget av det egentligen stämmer. 
 
SAKER JAG ÄLSKAR
 
1. NOCCO.
Jag dricker inte kaffe eller annan koffeindryck i vanliga fall. Jag gillar inte smaken. Men NOCCO har tagit fram flera smaker som är så himla goda och det bästa av allt är att flera av alternativen är icke kolsyrade vilket passar mig utmärkt då jag är lite känslig mot kolsyra. En sån här dryck på morgonen och jag håller igång från 6.00-22.00. Loving it. Mina favoritsmaker är hallon, päron och äpple. Jag gillade inte flädern eller den med citron/lime. De innehåller 180g koffein (finns koffeinfria alternativ men alla är berikade med goda vitaminer) och är sockerfria. 
2. Loka crush Apelsin.
I'm loving it. Supergott alternativ till vanlig läsk eller vanligt mineralvatten. Jag gillar även crush citron och crush hallon. Jag funderar på hur det skulle smaka om man gjorde isglass av dessa drycker. Man kan ju köpa sig ett kit och göra själv hemma, kanske skulle prova...
 
3. X-men.
Jag älskar filmerna. Allihopa, fast mest de med stort fokus på Wolverine (X-men origins Wolverine och The Wolverine). De är så bra. Snyggt gjorda, bra stories och bra skådespelare. Jag såg om de två ovan nämnda i fredags. 
 
 
4. Sommarvädret.
Sol och grönska överallt. Det får mig att längta efter ett dopp i havet (nåja, en lagom ljummen insjö då) och picknick på en grönskande äng. 
 
5. Nya lakan. 
Finns det egentligen något skönare än att gå och lägga sig i en nybäddad säng med nya, rena, "krispiga" lakan? Svar nej. Det är så skönt! Kan knappt beskriva det faktiskt, haha. Jag som sover som Prinsessan på ärten så fort lakanen blir lite skrynkliga hamnar liksom i sjunde himlen när jag får en nybäddad säng för jag vet att det aldrig aldrig aldrig kommer skrynkla sig under första natten. Och så luktar det så gott också. Bäst är det om lakanen är manglade... mm-mm-mm! 
 
 
Igenkänning någon? Please?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: