Välkommen !

2016-04-07
21:02:00

Min bror vs. Marcus

Har ni tittat på Sveriges Mästerkock? Jag har följt det rätt sporadiskt, mest för att jag brukar vara så kvällstrött nu för tiden att jag faktiskt kryper till sängs redan kl 21. Men när jag väl har ork och tid att titta på det så tycker jag att det är ett väldigt underhållande program som ger mycket inspiration. Dock tänkte jag dela med mig av en ganska underhållande historia som involverar en av domarna i Mästerkocken. Nämligen Marcus Aujalay. Som haft eget matlagningsprogram och skrivit flera flera kokböcker. Han har också varit domare i en tävling som ser till vilken skola i Sverige som har bäst skolmat och då har han tillsammans med andra domare rest runt och besökt flera skolor.
 
 
För typ 1-2 år sedan besökte han en skola som min storebror jobbade på vid tillfället. Min brorsa jobbade bl.a på fritids och med småbarnen men ibland jobbade han även i skolbespisningen och då mest inne i köket där han skötte disk och andra praktiska sysslor. Min älskade bror... som har noll koll på tv-personligheter som inte har med film eller sport att göra och som inte är Jamie Oliver eller Gordon Ramsay när det har med mat att göra. Där tittar Marcus Aujalay in i köket och frågar "jaha, hur går det här då", varpå min bror tittar lite småirriterat på honom (för han var lite stressad vid tillfället) och svarar "Bra.... jobbar du här?". HAHA. Alltså minen som han sedan beskrivit att Marcus gav honom, den där när man inte vet om någon driver med en och som gör att man måste tampas med beslutet att berätta vem man är, dvs en kändis, eller bara skita i det. "Jobbar du här". Finalen av Mästerkocken gick typ dagen därpå liksom. Jaja, så kan det vara när man har noll koll :D
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: