Välkommen !

2016-04-05
12:37:51

I am it.

 
Hej på er!
 
Det har ekat tomt här under en längre tid och jag tänker inte påbörja det här inlägget med ett ursäktande eller ett försvarstal. Det har funnits flera anledningar till varför bloggandet hamnade på hyllan under några månader och i korta drag kan man säga att det har berott på 1) Helttidsjobb och 2) Privata angelägenheter som tagit mycket energi. Så var det med det, nu vänder vi bland i sann kunga-anda och så går vi vidare!
 
Just nu sitter jag ihopkrupen i min soffas "cozycorner" , som det så fint heter, och ojar mig över muskelvärk från helvetet. Jag har fått kramp i muskler i ryggen och det känns ungefär som att Muhammad Ali har gått en fetingmatch mot just min ryggtavla. Tittar man på den är huden dock lika blek som vanligt, fast jag nästan förvåntar mig ett gröngult blåmärke. Utöver det har jag varit magsjuk i två dagar. Det senaste året har verkligen inte gått i hälsans tecken kan jag meddela. Jag har aldrig varit så sjuk så frekvent som sen jag började arbeta med småbarn. Alla dessa förkylningar! HERREGUD. Halsfluss, stämbandsinflammation, öroninflammation, bihåleinflammation, hostan som Gud glömde, övre luftvägsinfektion and so on. Alla dessa namn som i slutänden betyder samma sak: Sjukt Irriterande Förkylningssyndrom. SIF. 
 
Nu ser jag dock ljuset. Dels för att våren är här. Dels för att förkylningsepedimin på jobbet tycks ebba ut nu. Istället har vi lusinvationer var å varannan månad men det har jag faktiskt lyckats undvika än så länge. Kanske för att jag är hemma så ofta med SIF istället, haha. 
 
Så idag slog det mig plötsligt att det var länge sen jag skrev. Länge sen jag hade något jag ville säga och dela med mig av. Men nu är jag inne i en ny skrivperiod. Fast det kanske inte kommer avspegla sig så mycket här på bloggen för det mesta hamnar i olika typer av textdokument. Men vi kan alltid kollektivt hålla tummarna för att det blir mera textproduktion på den här sidan ett tag framöver. Okej? Bra. Då passar jag på att bjussa på en ny låt jag verkligen verkligen gillar. Ha det!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: