Välkommen !

2016-04-05
15:54:00

Från dött till sött...

 
På facebook finns det ett quiz man kan göra om sig själv, har ni sett det? Massa frågor med olika svaralternativ som man får använda sig av och sen får andra vänner på facebook och svara på ditt quiz för att se hur många rätt de kan pricka in. Kul tidsfördriv med flera underhållande frågor tycker jag. Bland annat vilken karaktär du skulle vara i en film med alternativ som hjälten/den gode som dör i slutet/den onde/den sexiga/den gode som slår ner alla dumma. Min mamma valde den senare när hon gjorde sitt quiz, skrattade högt åt det för det var också precis vad jag gissade på att hon skulle svara, haha.
 
Sen fanns det frågor som var väldigt intetsägande och sen fanns det frågor som var direkt obehagliga att tänka på. Bland annat var det en fråga om vilket som var dne värsta tänkbara döden. Att drunkna, att dö i en flygolycka, att brännas till döds, att mördas, att kvävas, etc etc. För mig är det helt klart den senare. Kvävning går hand i hand med min klaustrofobi. Men samtidigt, VILKET av alternativen låter som en bra och behaglig död? Kan döden vara behaglig? Jag tänker att det bara sker om man dör i sömnen. Du somnar, faller i omedvetande som sig bör och sen förblir det bara så, fast det har du ingen aning om... Knepigt det där. Och inte särskilt roligt samtalsämne heller för den delen. Fröken pepp och glad sitter här vid tangenterna :p Så för att ändra riktningen på den här morbida konversationen får jag helt enkelt ta och bjussa på sötbilder här nedan:
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: