Välkommen !

2015-08-27
19:53:36

Hur orkar dom?

Jag förstår mig inte på proffsbloggare. Hur de orkar. Eller jo, om jag hade haft detta som heltidsjobb (nästintill) så hade det nog gått vägen. Men att försöka hitta tillfällen varje dag, då jag känner att jag har tid att lägga energi och koncentration på att blogga? Nähäni. Inte varje dag. Speciellt inte nu när jag börjat jobba heltid i en förskoleklass. Har fått ett vikariat fram till årsskiftet, sen får vi se vart jag hamnar. Skönt att ha en sysselsättning just nu i alla fall! Lite mera klirr i kassan skadar absolut inte.
 
Men som ni märkt har jag inte haft tid att blogga alls. Eller lust, om jag ska vara ärlig. Går upp senast 05:45 på morgonen och stupar i säng senast 21:30 på kvällarna. Som tidigast har jag gått upp 04:20 när jag har haft öppning på förskolan. But why, kanske ni frågar er? Mjo, för att min älskade sambo också börjar tidigt och åker hemifrån 05:30 och då har vi ju en liten hund som ska klara sig själv medan vi är iväg på jobb och därför behöver hon gå en ordentlig promenix varje morgon. När jag går upp sådär supertidigt måste jag åka hemifrån strax efter kl 06 och då är det bara att ställa larm på den där otäcka väckningstiden. Men det går. Och ju längre tid som flyter på, desto lättare bli det ju.
 
Jag är dock väldigt trött när jag kommer hem på eftermiddagarna. Vill ha tystnad. Samla mina tankar. Vara lite ifred. Och sova. Jag orkar knappt laga mat när jag kommer hem. Min andra vecka på detta jobb är snart förbi och jag märker ju att jag börjar komma in i rutinerna bättre för var dag så nästa vecka kanske jag orkar göra något mer än att bara jobb. KANSKE. Om jag inte blir sjuk dvs, förkylningarna har hittat sin väg in på förskolan och ja, halsontet kom som ett brev på posten. Happ :)
 
Hoppas ni har det bra där ute i alla fall och njuter av sensommaren. TACK augusti för det härliga vädret. Puss på er!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: