Välkommen !

2015-08-10
17:39:09

Härlig måndag!

Hola mina solstrålar! Hur härligt är inte vädret idag?! I'm so happy. Har slöat på altanen hos mamma tillsammans med hundarna. Det är mysigt fram tills någon av de fyrbenta bestämmer sig för att slicka bort solkrämen alternativt trycka den iskalla nosen mot en uppvärmd kroppsdel (typ baksida lår, iihk!). Det är ju lite trist att i princip alla har återgått till sina arbeten nu när den svenska sommaren äntligen bestämde sig för att dyka upp. Men samtidigt tänker jag att det är bäst att vara glad och tacksam över att den kom åtminstone. Hoppas nu att den stannar i minst två veckor, annars känns det bara som en tease... 
 
 
 
Björn och jag har i alla fall lyckats bada tre gånger den senaste veckan, vilket gör att det totalt blir fyra gånger i år haha. Och vet ni vad mer? Jag har lyckats göra mig illa hälften av gångerna. I fredags var vi och bada med vår kompis Sabine och det sista jag gör är att trampa på en vass sten i vattnet och skära ett ytligt men långt jack i stortån på höger fot. Jahapp. Sand i såret, blod på vit handduk och svidande ilningar från helvetet. Bara att tvätta och plåstra om när vi kom hem igen. Igår åkte Björn och jag till stranden själva och vad händer? Jo jag skär upp lite mer på samma fot, men under fotsulan, det första jag gör. Tre skärsår som sved like a motherf:er. Suck! Men jag bet ihop och badade ändå. Solen sken och frisbeen flög mellan vågorna och det var awesome!
 
 
 
Vi avslutade söndagen med mys i soffan, tända ljus och en Johan Falk-film. Vi går just nu igenom alla från start och har sett 14 stycken av totalt 20. Bra jobbat av oss! Jag har haft svårt för Falk-filmerna just för att jag inte riktigt gillar Jakob Eklunds skådespeleri. Men det tar sig. Och Joel Kinnaman gör det ju värt besväret om inte annat... 
 
Nu ska jag ut i solen och steka lite till innan Sabine hör av sig, vi kör nog en sleepover hemma hos mig ikväll då Björn ska ut efter jobbet. Han ska se fotbollsmatchen mellan DIF och AIK så antingen rullar han hem sent eller så rullar han hem till en arbetskollega och sover där. Anyways, känns som en bra måndag. Hoppas det håller i sig!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: