Välkommen !

2015-08-12
11:20:25

Från en arbetsplats till en annan....

Hello happy people! Har ni en bra onsdag so far? Själv har jag varit igång sen kl 6 imorse. Kunde egentligen ha fått sova 45 minuter längre men on-knappen slogs på redan vid sex och då är det bara att rulla med det. Varför var jag uppe så tidigt? För att gå på en arbetsintervju som startade vid halv nio. Gick bra. Skriver eventuellt mer om det när jag fått klara besked om vad som gäller.
 
Annars då? Har lite träningsvärk idag i ben, rumpa och armar. Inte för att jag tränat utan för att jag följde med Sabine till hennes föräldrar igår och hjälpte till med bygget av en altan. Eftersom att jag har problem med rygg och axlar (måste verkligen ringa en naprapat den här veckan) så fick jag ta det lite försiktigt men ni som känner mig vet hur mitt tålamod blir efter ett tag... Kanske börjar med att puttra på en låg hastighet ett tag men sen tröttnar jag och då är det gasen i botten, haha! Så igår lastade jag grus i skottkärror och körde dem upp och ned för en backe i några timmar. Efter ett tag fick jag sluta köra skottkärrorna och bara lasta dem. Gjorde lite knäböj/marklyft med redskapen kan man säga. Kändes hur bra som helst att få jobba lite med kroppen!
 
Milou var där och övervakade bygget.
 
 
Den lilla grushögen vi körde.
 
 
 
Gullefjunet.
 
Vi hade tur med vädret också, bortsett ifrån ett par lättare regnskurar så var det behagligt i luften och inte gassande sol. Jag som är så känslig och bränner mig lätt, var tacksam över att inte behöva jobba i strålande solsken just den här dagen. ^^ Hemma hos oss är det förresten också fullt arbete som pågår och vårt bostadsområde ser ut som en enda stor arbetsplats. Balkongerna ska rivas och byggas om så det lär väl se ut så här i ungefär 1,5 år till. I förrgår rev de vår balkong och det står maskiner parkerade precis utanför vårt vardagsrumsfönster.
 
Bara betonggolvet är kvar av vår balkong, men det ska också bort när som helst!
 
Inte den vackraste vyn precis, men man överlever ett par veckor :)
 
 
Hepp! Dags för lunch. Ha en fortsatt trevlig onsdag hörrni så hörs vi!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: