Välkommen !

2016-04-06
15:40:03

När problem blir stora, sen små, sen stora igen, sen små igen

På lördag ska jag ha vänner över på middag och jag sitter just nu och knåpar på menyn. Ska det vara en 3-rätters? Ska jag nöja mig med huvudrätt och efterrätt? Ska det vara asiatiskt, medelhavsinspirerat (som pajen) eller gemytlig svensk husmanskost? Valen är oändliga. Och det är inte så lätt att komponera en bra meny faktiskt, man vill ju ha en balans mellan rätterna. En röd tråd, men de får inte bli tre maffiga rätter för då orkar man ju inte med dem. De får heller inte lämna gästerna hungriga. Inte för fet, inte för smal. Ja ni hör, det blir avancerat i min skalle. Jag tror att jag har landat i svensk husmanskost. Den funkar liksom alltid. Men vi får se... Tips mottages gärna!
 
Annars mår jag mycket bättre idag än vad jag gjort de senaste 2-3 dagarna. Det är skönt. Jag blir så lätt rastlös när jag är hemma själv. Det är då såna här problem som lördagens middagsmeny växer fram, haha! Samtidigt har jag inte känt mig kry nog att göra något särskilt. Ryggen har krånglat med låsningar och jag var ju magsjuk i början av veckan. Då är det bäst att hålla sig stilla och sängliggandes helt enkelt. Men idag är jag up and about! Dvs jag har diskat och hängt tvätt. Spännande vardag. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: