Välkommen !

2015-05-27
13:06:00

Vad ger man lilla mor?

Det är morsdag på söndag, har ni koll på det? Firar ni det på någotvis eller är det bara en dag i mängden för er? Lite olika det där, hur man uppmärksammar det. Jag vet att många tycker att det inte ska behövas en dag som morsdag eller farsdag eller alla hjärtans dag och så vidare. Att man ska visa uppskattning helst varje dag. Och visst är det så men samtidigt är det väl bra med en dag där man visar EXTRA mycket uppmärksamhet? Förra året bjöd jag mamma på Peter Gabriels konsert till exempel. En dröm för oss båda. Det kan jag ju inte göra varje dag eller ens varje vecka. I år vet jag inte vad jag ska hitta på. Min ekonomiska situation är ju lite annorlunda nu. Men jag letar inspiration. 
 
 
 
En fin blombukett kan verka enkelt men jag vet att min mamma älskar snittblommor. Ibland kan det enkla vara det bästa. Exempelvis blommar liljekonvalj nu så du kan ju plocka en egen bukett från naturen!
 
 
 
 Bjud på en hemmagjord brunch eller gå ut på picknick om vädret tillåter? Mysigt och lagom på något vis 😊 Min mamma gillar att hitta på saker och tycker om att visats utomhus. Vi skulle till exempel kunna gå en långpromenad med hundarna och ha matsäck med oss, stanna i någon solig glänta och äta lunch tillsammans. Mer komplicerat än så behöver det inte vara, allt beror på vilken relation man har till sin mamma och vad hon tycker om att göra.
 
 
Ett spa-besök är nog ett säkert kort för de flesta. Gemensam avkoppling 👍☺ Ja det var lite tankar och förslag jag hade på lager. Men det kan ju räcka med några väl valda ord också... 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: