Välkommen !

2015-05-28
14:24:00

Vad är viktigast för dig - musik eller tv?

Min storebror har lustiga idéer för sig ibland. Idag kom han över på en kopp kaffe (fast jag dricker inte kaffe så för mig blev det vinbärssaft) och ställde frågan: Om du fick välja mellan tv (film, nyheter, serier, reportage etc och ja, även online eller på datorn) och musik, vilket skulle du klara dig utan? Jag sa tveklöst tv-tittandet. Jag vill mycket hellre ha musiken och är mycket mer beroende av den än av filmer och serier. Självklart vill jag inte avstå från tv men just i det här valet skulle det vara det som går bort. Min bror är tvärtom men jag tyckte att han fuskade lite för han menar att man kan lyssna på musiken i filmerna/serierna men då tycker jag att i det här påhittade ultimatumet ingår inte musik i tv-tittandet för då är ju hela frågan och valet poänglöst om man kan få båda delarna. Men han ville ändå välja tv-tittandet även utan musiken. Skulle ni kunna välja?
 
Jag tänker så här att i olika skeden av livet tilltalar musik en olika mycket, det varierar stort. Men när jag ser tillbaka på mitt liv så finns det händelser som förknippas med vissa låtar eller musiker som har haft stor betydelse för vem jag är idag. Jag tänker inte på en film eller en serie när jag exempelvis minns första tiden i Björns och mitt förhållande, tiden kring min farmors cancer eller föräldrarnas skilsmässa, jag minns musiken från sommarloven med kompisarna osv. Musik kan förknippas med händelser som har varit viktiga av olika anledningar och trösta, peppa, få en att våga. Så är det verkligen inte med filmer eller serier tycker jag personligen. Det kanske skiljer sig från person till person?
 
Sommartider - sommarlov, utomhuskonsert, underbart!
 
Farmors cancer.
 
Bästis.
 
Älskling.
 
Barndom, lycka!
 
Det går inte att vara sur till den här låten.
 
 
Summan av det hela? Musik finns där som en extra portabel vän genom hela livet. Slår det mesta! :D
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: