Välkommen !

2015-03-30
14:45:00

Nostalgi med toner

I helgen var jag hemma hos min vän Mathias och hans man tillsammans med vår gemensamma vän Lisa. Det var jätteroligt och kvällen bjöd på god mat och mycket skratt! En del vin också. I vanliga fall brukar det kunna komma fram ett spel efter middagen och någonstans mellan andra eller tredje vinflaskan, men den här gången blev det en annan variant. Vi körde introtävling! Fem låtar var fick vi välja och spela för varandra och så fick man ett poäng för artist och ett poäng för låttitel. Reglerna var enkla, säg ditt namn när du tror att du kan och så får du gissa en gång på varje låt, den som gissar rätt först får givetvis poängen. Himla kul tävling tycker jag som har relativt lätt för att lära mig låtar och artister, jag älskar musik! Men roligast var nog att återupptäcka artister från barndomen och tonåren, samt hitta helt nya artister som jag aldrig riktigt lyssnat på. Ett bra sätt att bredda sina musikaliska kunskaper men framförallt: ett perfekt tillfälle att hitta nya artister till sin spellista. Bjuder därför på både nya och gamla låtar, för mig då alltså. Vilka som är vad kan ni ju gissa på själva ;) :)
 
 
 
 
 
 
 
/Malin, dansar lite innan det är dags för hundpromenad i regnet
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: