Välkommen !

2015-06-22
13:02:00

Botaniska trädgården Uppsala

Just nu opererar min mamma axeln på ett privatsjukhus i Uppsala. Därför bor jag i hennes hus med alla hundarna. Hon kommer hem imorgon på eftermiddagen, hennes bästa vän Birgitta ska hämta hem henne. Björn och jag körde dit henne igår, hon har sovit på hotell inatt för att sedan åkatill sjukhuset där hon hade incheckningstid kl 7 imorse. Så igår roade vi oss i Uppsala under några timmar. Vi besökte Botaniska trädgården och det var så vackert! De har en del med bara pioner och det är verkligen en så vacker blomma! Jag tog en hel drös med bilder med mobilen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om jag bara kunde vara lika bra på att komma ihåg de olika arterna, som jag är på att fota dem.... Nåväl! Vi avslutade besöket med en god middag på Åbar som ligger precis vid vattnet i Uppsalas innestad Det var väldigt gott! Mamma åt majskyckling marinerad i honung och ingefära, med en betsallad till. Björn tog som vanligt hamburgare, denna var gjord på högrev. Jag provade något helt nytt och valde grissida med smaker av äpple och honung serverad med färskpotatis, grillad vitkål och hasselnötssmör. Det var så gott! Helt klart en skön söndag, Uppsala är så vackert.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: