Välkommen !

2015-07-03
12:52:00

The hell you doin'

Ni vet hur man ibland kan störa sig på att en person överanvänder ett ord eller ett uttryck? Ungdomar som lite tuggummituggande säger "omen, bah, liksom, typ, dah", tv-kockar som använder ordet "fräscht" för att beskriva precis allt de gör, någon som måste kommentera "oh my god" varje gång de får något berättat för sig eller något i den stilen. Småsaker som egentligen är betydelselösa men som ändå kan reta gallfeber på en. Visst är det frustrerande när man väl upptäckt ett sådant ord eller uttryck? Fatta då hur frustrerande det är när man plötsligt en dag upptäcker att man själv har ett sådant ord eller uttryck! Jisses. Jag vet exempelvis att jag gärna slänger in engelska ord och uttryck i mitt vardagliga språk. Men det stör mig inte så mycket. Kanske stör det någon annan desto mer. Däremot gick det upp för mig idag att jag använder ordet "ju" EXTREMT ofta.
 
Men det var ju bra.
Men det var ju inte så bra.
Det det gör ju inte så mycket.
Det gör ju jättestor skillnad.
Så kan man ju inte göra.
Så kan man ju också göra.
Vi pratade ju om det förut.
Vi har ju aldrig pratat om det.
Ska vi inte ta den vägen missar vi ju allt.
Tar vi den väger får vi ju se allt.
Det är ju bättre om vi gör så här.
Det blir ju sämre om vi gör så där.
Du sa ju.
Hon sa ju.
Han sa ju.
Jag sa ju.
Hen sa ju.
JUJUJUJUJU. Shit!
 
Ska genast detoxa ordet. Det kan ju inte vara så svårt! (haha, pun intenden (<-- den engelska däremot, not so much (omg make it stop (seriöst, ge dig! (FAAKK)))))
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: