Välkommen !

2015-07-21
14:43:16

En liten update

Ojoj! Hunnit med en del sen sist vi hördes kära smultron!
 
Jag och Björn har exempelvis varit och hälsat på hans föräldrar i Åshammar (en bit utanför Sandviken) under ett par sköna dagar. Mycket sol och kortspel! Alltså jag älskar spelkvällar. Och speldagar. Plump och sjuan var det vi underhöll oss med för det mesta.
 
Ni som kan spelreglerna till sjuan: vilken höjdarhand jag fick va? Not.
 
Vi provade även ett spel som gick ut på att man ärvde en miljon var av en gammal släkting och sen skulle man försöka göra sig av med den miljonen så fort som möjligt för att ärva 99 miljoner. Jätteknasigt med en sjukt komplicerad spelplan. Det stod till och med i reglerna att de lätt kunde missuppfattas och därför vore det klokast att ägna minst en timme åt att provspela spelet kvällen innan den riktiga spelomgången? Hur knasigt?
 
Sätt sprätt på en miljon
 
Sen spelade vi minigolf en av dagarna också och det är verkligen att testa mitt tålamod. Har jag inte satt den på tre slag så tröttnar jag och då går den aldrig in. Men ett par satte jag i alla fall på första slaget. Jag har faktiskt spelat golf när jag var yngre under ett par års tid, men greenen var aldrig min favvis med puttarna. Då gillar jag utslagsranchen mycket bättre!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: