Välkommen !

2015-08-10
15:34:09

Piffa till den enkla lunchen med lite extra kryddor

Har ni, likt som jag, svårt att hitta matlust och inspiration när det är varmt ute? Har ni tröttnat på grillat eller har ni inte möjlighet att grilla kanske? Jag bor ju i lägenhet och saknar just nu balkong pga renovering, så att grilla (vi kör elgrill) är svårt att få till. Annars är en matig sallad eller grillat med en grönsallad det som går bäst hem hos mig på sommaren. Men man orkar sällan stå i köket och umgås med värmen från spis och ugn när det är sommar. Därför är snabba rätter de bästa. Men det finns bara så många sallader man kan prova innan magen längtar efter varm föda... Tänkte därför tipsa om något så enkelt soms tekt potatis med korv. Superlätt och gott. 
 
Jag gjorde en enkel lunch idag genom att steka chorizo (tar typ 5 minuter) och värma på kvarbliven färskpotatis som redan kokats. Utmärkt rätt att piffa till med kryddor och tillbehör. Jag gjorde som så att jag hackade upp purjolök och steklök, blandade det med smör i en uppvärmd stekpanna, finhackade en bit färsk chili och tillsatte med löken. Lät smakerna svettas tillsammans på mellanvärme. Skivade upp den kokta potatisen och hällde i det i pannan. Sen blev det lite salt, vitpeppar och en skvätt strösocker. Höjde värmen mot slutet för att få lite mer yta. Och så serverade jag det med min stekta chorizo och inlagd squash (ni ska få receptet sen). HUR gott som helst och så himla enkelt. 
 
Har ni några tips på enkla, snabba rätter med mycket smak som inte kräver lång tid i ett varm kök en solig sommardag så lämna gärna recept eller länk i kommentarsfältet! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: