Välkommen !

2015-08-13
14:38:00

En riktig nagelbitare

Jag är en periodare. Det är skitjobbigt. Det går verkligen upp och ner. Ibland är det mer, ibland är det mindre. Behovet varierar också. Ibland behöver jag göra det mer, ibland kan det gå månader utan att jag tänker på det. Att bita på naglarna alltså.
 
Så länge jag kan minnas har jag varit en nagelbitare. Mönstret? När jag blir uttråkad, när jag koncenterar mig, när jag pratar i telefon, när jag tittar på tv... så fort jag gör något som inte kräver att jag använder mina händer, då sitter jag där med fingrarna i mun och gör det där jag önskar att jag kunde låta bli. Det är en riktigt otrevlig ovana! Inte för att någon ovana är trevlig, men ni fattar vad jag menar. Stop och väx! Kanske ni ropar då. Som i det där äckliga medlet man har på naglarna som nagellack, som gör att det smakar äckligt om man stoppar fingrarna i mun. Vet ni vad? Man vänjer sig... efter ett tag tänker man inte på att det smakar äckligt. Och ja, det är också äckligt. Herregud.
 
 
Aja. Jag har just nu en period där jag kan låta naglarna vara ifred. Jag målar dem med nagellack istället och försöker ta hand om dem så mycket som möjligt. Sen att de går av hit och dit är ju en annan sak, det kan jag inte rå för. Jag är nog för oförsiktig med mina naglar egentligen. Skitsamma, jag tänkte i alla fall tipsa om mina favoritlack! Ett neutralt och vardagligt som jag älskar och sen ett mer festligt och partypassande.
 
Det första är det neutrala lacket från Wet n wild, megalast och färgen heter Milk. Älskar den! Matchar allt men ger naglarna ett fint lyster. Lacket är inte så tjockt utan ligger tunt och fint på nageln. Målar du bara en gång blir det lite genomskinligt, målar du två lager blir det givetvis tjockare. Båda är lika fina. Bäst är borsten som är platt och bred. Hur enkelt som helst att måla naglarna då! Ett drag och det är klart! Love it.
 
 
 
Det andra lacket är också Wet n wild i samarbete med popartisten Fergie. Det är ett guldlack som får ett så vacker skimmer och är väldigt hållbart. Matchar dessutom det mesta. Jättefint till klarblåa kläder eller neutrala färger som svart och vitt. Borsten är också platt och bred vilket gör det lätt att applicera lacket. Love love love it!
 
 
 
Ja det var dagens tips det, haha :) Hoppas ni har en härlig torsdag och att ni peppar inför helgen som snart stundar. Det gör i alla fall jag!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: