Välkommen !

2015-04-16
11:24:40

Trio av fjädrar

Jag har en akvarellperiod just nu. Mest för att mina akrylfärger börjar ta slut och är lite jobbiga att plocka fram. Akvarellerna ligger i en fin liten låda och är lätta att stoppa undan igen när jag inte har tid att måla mer. De senaste gångerna jag har haft akvarellerna framme har jag provat på att måla en fjäder. Det har varit klurigt! Varje litet strå på penseln och varje litet svep med den måste tänkas igenom eftersom akvareller inte tillåter dig att göra fel. Det blev tre olika resultat och en av bilderna är jag inte klar med än. Ni får kika på dem här nedan!
 
Första försöket blev en ganska mörk och tät fjäder. Jag gillar den, upplever att jag fick till nyanser i färgerna som gör att fjädern inte känns för platt.
 
Den här är jag inte nöjd med och heller inte klar med. Mittpartiet behöver få mer ljus så att den upplevs som mer levande. Sen är jag generellt inte så förtjust i att måla med röda nyanser. Nästa gång det blir åt det röda hållet blir det mer orangea och gula toner.
 
 
Det här är min personliga favorit. Tycker att ljuset blev bra, nyanserna gör att fjädern upplevs som levande och inte platt och sen gillar jag att använda lite ljusare färger runt om (det gula dvs) för att få mer liv. Får lite sagokänsla när jag ser bilden.
 
 
Jahapp! Det var det då. Nu ska jag ta tag i något mycket tråkigare än måleri: pappersarbete. Men det är ju nödvändigt det också. har jag förstått. Senare i dag ska jag troligtvis träffa min brukare och sen ska jag ut i motionsspåret med Oliver. Min mamma har fått för sig att vi ska "gå/jogga" med hundarna och det ska bli intressant att se hur det slutar. I diket eller på vägen? Oliver är ju inte van vid att ta det lugnt precis. Den som lever får se.
 
 
/Malin, blickar ut mot solen och drar en liten suck över papprena framför henne...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: