Välkommen !

2015-04-28
17:23:45

Matlådor så långt ögat kan se

Idag har jag spenderat många timmar i köket! Det känns nästan som att hela dagen har spenderats där inne faktiskt, men riktigt så illa är det inte. Började med att diska undan gårdagens middag och sen hade jag en hel del matlådor att göra. Har gjort en stor sats med Chili con carne och en stor sats med Korvstroganoff. Kokat ris till det och portionerat upp i matlådor. Sen bräckte jag kassler och portionerade upp i fryspåsar. Jisses. 35 matlådor blev det ungefär. Smockat i frysen nu kan jag meddela! Skönt att det är gjort, på så vis undviker vi snabbmatsfällan väldigt enkelt och det är dessutom billig mat. Billig med god mat. Jag älskar chili con carne och korvstroganoff (nej inte ihop, givetvis) för de maträtterna går att variera så mycket i smak och vad man väljer att ha i. Men snacka om att man blir mätt av matoset! Har knappt känt någon hunger på hela dagen.
 
 
 
 
Har ni några spartips när det gäller maten? Vad brukar ni göra till matlådor? Dela gärna med er!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: