Välkommen !

2014-10-30
16:56:04

Gympadojjor och fabulösa klackar

 
 
Men åh! Ibland har man en bra dag alltså. Idag är en sån dag. Sov apadåligt inatt men vaknade ändå pigg och glad vid halv nio. Ut med hunden, duscha, pyssla lite hemma innan jag åt en lätt lunch vid halv tolv. En timme senare hämtar min fader upp mig för att köra mig till Söder där jag ska på arbetsinterjvu. Jag som hatar att gå vilse (vilket jag ofta gör) eller komma försent förlitar mig på pappa, hans gps (både den inbyggda som är helt sjuk samt den på mobilen) och bilen.
 
Jag har tagit på mig ett par snygga vita jeans, svart fin tröja, en snygg vit kofta, fixat frillan, täckt över rosacean och känner mig bara... trevlig. Haha! Och jag hade valt ut ett par schyssta skor som matchade. MEN - vad gör jag? Jag rastar hunden innan jag åker hemifrån så jag drar på mig mina gympadojjor och traskar ut i lera och vatten. Sen blir jag lite stressad och glömmer helt enkelt bort att byta till mina fabulösa klackar innan jag hoppar in i bilen.
 
Halvvägs där inser jag skoproblemet och svär tyst för mig själv. Men vet ni vad? Vilken tur jag hade! För på söders smågator dör min pappas gps och vi vet att vi är i närheten men allting är ju enkelriktat så det blev jääävligt svårt att hitta. När klockan är 13:20 bestämmer jag mig för att hoppa ur bilen och leta till fots de sista 10 minutrarna som är kvar. Och så svär jag tyst för mig själv igen för på mitt CV står det att jag är punktlig. Vilket jag är. Jag hatar att vara sen. Men nu ville gpsen annorlunda. Jag hugger tag i första bästa männska och frågar om vägen, hon ger en rätt bra beskrivning och jag börjar småjobba. DÅ var jag väldigt glad över att ha sköna gympadojjor och inte fabulösa klackar. Så inget ont som inte för något gott med sig. Och ja, jag kom i tid.
 
Intervjun gick sjukt bra. Jag kom hem vid kl 16. För en halvtimme sen ringde dem från Action Aid och sa att de vill att jag kommer på utbildningsdag på måndag och sen jobbar tis-fre på prov med god chans till anställning. WOHO! Sååå kul :D Och så skönt att veta att jag har pengar till jul! YAY for me ^.^
 
/M.E, älskar gympadojjor.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: