Välkommen !

2014-05-30
12:08:00

Dikt (som egentligen behöver musik)

 

Morsning!

Det var ett tag sen jag bjussa på en tavla/dikt/kortnovell etc. Så jag tänkte att ni skulle få er ett smakprov. Jag önskar att jag kunde spela något instrument så att jag kunde tonsätta vissa texter... det vore så mycket roligare! Det här är nog en sån dikt, som egentligen skulle ha musik till sig.

 

Smaka galler

 

Att ett hjärta fullt av blod kan va’ så kallt

Uppå våningen hon bor där såg jag allt

Såg hur du vände

Såg hur hon kände,

hennes händer mot din kind

Såg vad som hände

Jag svär det brände

sig fast på näthinnan min

 

Mina vänner håller mig i handen och

Säger att det ordnar sig

Men jag är fast i denna outhärdliga chock

Kan inte någon hjälpa mig?

 

Det är svårt när verkligheten faller

Jag vaknar i paniken,

vaknar utav skriken

det sönderslagna fältet som var vår lägenhet

Och du, du borde få smaka galler

Du som gjorde fel,

du borde ta en del

av skulden som blivit min hemlighet

 

Det smärtar att du letat efter nån

Som kunde ta min plats redan på en gång

Såg hur du smekte

Såg hur hon lekte,

hennes läppars osläckbara törst

såg hur du vek dig

såg hur du svek mig

ett krossat hjärta vilar stilla i mitt bröst

 

Mina vänner håller mig i handen och

Säger att det ordnar sig till slut

Men jag är fast i denna outhärdliga chock

Kan inte någon hjälpa mig att hitta vägen ut?

 

Det är svårt när verkligheten faller

Jag vaknar i paniken,

vaknar utav skriken

det sönderslagna fältet som var vår lägenhet

Och du, du borde få smaka galler

Du som gjorde fel,

du borde ta en del

av skulden som blivit min hemlighet

 

Jag kanske borde erkänt att det inte var perfekt

Visste inte att du sov bortvänd, när ljuset blivit släckt…

Såg nog hur du kände

Såg när allting vände

Fanns nog tecken även om jag blundar

Såg nog våran ände

Såg när allting rände

Kanske visste fast jag hellre undrar…

 

Mina vänner håller mig i handen och

Säger att det ordnar sig

Men jag är fast i denna outhärdliga chock

Kan inte någon hjälpa mig?

 

Det är svårt när verkligheten faller

Jag vaknar i paniken,

vaknar utav skriken

det sönderslagna fältet som var vår lägenhet

Och du, du borde få smaka galler

Du som gjorde fel,

du borde ta en del

av skulden som ej längre är min hemlighet

 

- M.E 14.05.30

 

ps. Som jag påpekat tidigare är det inte tillåtet att sprida mina texter utan lov. Copyrights belongs to meez.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: