Välkommen !

2014-03-31
14:59:27

Lite ostrukturerat inlägg...

 
 
Hallo mina chokladgrodor!
 
Den här helgen har varit intressant. Och rolig. I fredags lämnade jag ju in uppsatsen. Sen grät jag åt allt, som ni kanske läste. Och så grubblade jag över om det fanns något mer jag hade kunnat göra. Vilket det fanns. Men hur vet man när det räcker? När man redan har dragit över max antal sidor med typ 3-4st så kanske det räcker? Eller blev innehållet inte tillräckligt bra, var det bara i onödan? Har jag verkligen en tillräckligt bra metareflektion, motiverar jag val av metod tillräckligt väl och så vidare. Tillslut får man köra upp en stoppskylt i nyllet på sig själv, annars går det bara inte. Jag hoppas fortfarande på VG men jag nöjer mig med ett G om det blir så. Bara det är minst ett G.
 
Lördagen var bättre. Då hade jag slutat grina åt allt, men hostade istället. Men det struntade jag i och hade över Lisa på lunchdejt. Vi grillade kött, en smak av sommar ungefär. Till det blev det sallad i den nya serveringsskålen jag fick av Björn och så hade jag gjort egen tzatziki. Jag är uppväxt med en vitlökstokig mamma så jag måste ha många klyftor i min tzatziki, ofta tycker jag att den man köper är alldeles för svag.
 
Det var i vilket fall väldigt trevligt att bara sitta och prata ett par timmar. Det var ett tag sen vi sågs själva. Björn fick göra oss sällskap under lunchen men sen fick han snällt bege sig hemifrån ett tag. Vilket inte gjorde honom något alls, hans föräldrar var i Sthlm och hälsade på så han umgicks med dem en stund.
 
Sen på kvällen skulle vi iväg på 30-årsfirande med rocktema. Inga svårigheter för mig och Björn som är "gamla rockare". Vi hade inte tänkt stanna allt för länge heller, senast kl 23-24. Men njae. Det gick sådär. Vi fick skjuts hem av värdparet som bor i närheten av oss och det slutade med att jag kom i säng tio över fem på morgonen. Men då ska tilläggas att man ställde ju fram klockan den natten också. Det skapade rätt stor förvirring vid ett tillfälle. Jag frågade Björn vad klockan var, han visade på mobilen att den var halv tre. 10 minuter senare frågar någon annan samma sak och får svaret 03:40. I några sekunder undrade jag seriöst om jag hade haft en blackout på en timme eller vad fan var det som hände? Sen kom jag på det. Sommartider. Hejhej.
 
Söndagen blev ju rätt seg. Eller. Jag gick upp vid 11, plockade undan i lägenheten och åt frukost. Sen gick vi och köpte fikabröd då Björns föräldrar skulle komma på fika under eftermiddagen. Det var trevligt, även om Björn såg mer död ut än levande och heller inte fikade...
 
Så var det med det. Den här veckan har jag inga lektioner men ändå fullt upp. Så kan det vara. Tydligen.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: