Välkommen !

2014-06-28
12:08:56

Fint alltså

 
 
Morsning people!
 
 
Igår firade vi mammas 50årsdag. Riktigt roligt hade vi det! Vi satt faktiskt ute och tjattrade, drack vin/öl/rom med cola till halv tre på natten.... Oopsie! Var riktigt impad av mina morföräldrar, 70+are, som orkade hänga med så länge! Det bådar gott inför Gotlandsresan i sommar i alla fall, för herrejisses som vi skrattade.
 
Nu ska jag strax hoppa in i duschen och skrubba av mig lite innan mamma kommer och hämtar upp mig och Björnen. Vi ska hjälpa henne att få hem 4-5 tårtor till dagens tårtkalas för övriga i släkten. Ingen av oss har ätit frukost heller (Björn vaknade för drygt 40 minuter sen) så det ska bli intressant... tårta till frukost? Inte helt nyttigt va? Njae, men så fyller inte mamma 50 år jämt heller så en liten liten liten bit kan en väl få unna sig.
 
Tänkte även dela med mig av en liten musikvideo gjord av konstellationen Kedjan med låten Ringarna på vattnet. Som ni kan läsa i slutet är det en ganska lång artistlista med bland annat Petter, Tove Styrke, Timbuktu. Amanda Jensen, Kapten Röd, Jasmine Kara och givetvis Masse Salazar från Redline Records. Och de befinner sig i Redline Recordsstudion på Musikhuset där min kära fader råkar arbeta. Så han poppar dessutom upp i videon typ 02:40. Lilla pappsen va. Jag har ju sagt att jag är uppväxt i en musikfamilj.
 
Men på riktigt, låten är väldigt fin, texten är fin, artisterna är fina, videon är fin, budskapet och syftet är fint. Och vi gillar fint. I alla fall när det är såhär fint.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: