Välkommen !

2014-01-31
09:17:00

Ny granne!

 
 
God morgon!
 
Sovit gott? :)
 
Igår när jag skulle ut på en snabbrastning med Milou stod det en bil utanför vår port. När jag skulle in igen så var det en äldre kvinna och yngre kille (troligen mor/son) som lastade ur saker från bilen och försvann upp på övervåningen. Jag hälsade snällt när jag passerade dem. Så jag har med andra ord fått en glimt av våra nya grannar som flyttar in i lägenheten ovanpå oss.
 
Jag hoppas innerligt att det är lugna och trevliga människor. Mardrömsscenariot vore om de är riktigt gnälliga människor som kommer och bankar på dörren för minsta ljud. Eller att de själva är personer som låter konstant. Vi har aldrig haft det problemet tidigare.
 
Både jag och Björn försöker visa så mycket hänsyn och respekt som möjligt gentemot våra grannar. När vi har fester sätter vi alltid upp en lapp om det i trapphuset, ungefär en vecka innan själva festen är. Även när vi har fest försöker vi tänka på volymen, sänka musiken lite efter kl 00-01 och hålla folk borta från balkongen. Sen har vi världens bästa vänner som är väldigt skötsamma och oftast håller sig tysta i trapphuset och så vidare. Så vi har aldrig fått några klagomål. Jag har ibland frågat grannarna i efterhand om vi störde dem, men då svarar de alltid att de inte ens har hört oss.
 
Vi har nämligen en granne som inte visar lika stor hänsyn... aldrig någon lapp (vilket är en del av hyrsvärdens trivselregler), hög musik framåt kl 05 på morgonen, klampar runt i trapphuset och skriker, gäster som röker och spiller dryck i trapphuset och ibland har vi haft sönderslagna glasflaskor utanför porten. Som jag har fått sopa upp. Inte för att någon tvingar mig, men för att jag har hund liksom. Kan utan att överdriva hävda att de flesta i vår port och även flertalet hyresgäster i portarna intill, tycker väldigt illa om den här grannen pga hennes respektlöshet.
 
Det blir ju lite som en snöbollseffekt. Det börjar med en gång, där vi ber henne sänka och hon ber om ursäkt. Sen händer det ytterligare två gånger. Sen händer det en fjärde gång och då tillkallas polis för att hennes gäster hamnar i ett stort slagsmål både i lägenheten och utanför. Sen är tålamodet borta. Varje ljud blir ett irritationsmoment. En påminnelse om hur respektlös hon är. Typ. Jag tror att polisen har varit där ungefär 3 gånger sen hon flyttade in för drygt ett år sedan. Vore det jag så skulle jag skämmas.
 
Så ja. Sist det flyttade in en ny granne i huset blev det inte så lyckat :p så jag hoppas det blir bättre den här gången! De verkade trevliga, så det är nog inget att oroa sig för :)
 
Nu ska jag skriva PM som ska lämnas in till min lärare senast kl 13. Ha en fin dag så hörs vi!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: