Välkommen !

2014-01-31
13:31:00

Helgens enda plan

 
 
PM inlämnat! Check!
 
 
Och om en liten stund kommer Björn hem från jobbet. Våra planer för helgen var från början att hälsa på hos min morbror och hans familj i Norrköping. Vi skulle sova över från lördag till söndag och hämta hem en ny säng vi fått av dem. Men hans fru har blivit superförkyld med feber, stackarn. Så vi kommer bara åka ned över dagen, ta en fika och sen åka hem igen med vår nya säng.
 
Ni anar inte hur mycket jag längtar efter den här jäkla sängen. Eller egentligen är det sängarna, två stycken 90-sängar. Just nu har vi en 140-säng. Det är trångt. Det går. Men det är trångt. Jag behöver space. Speciellt när man har en hund också som trängs bland täcken och kuddar. Dessutom är sängarna så perfekta för oss då den ena är hård och den andra är mjuk. Jag gillar en hårdare, fast madrass medan Björn vill ha en såndär man bara sjunker ned i. Så slår vi ihop dem har vi vår perfekta 180-säng, haha.
 
Min morbror har tidigare haft dem som en gästsäng i deras gästrum, men nu har de köpt en bäddsoffa istället. Så vi har redan sovit i de här sängarna förut och det var dreamy. När vi släckte lampan hörde jag efter en stund hur Björn säger ut i mörkret "Jag når dig inte, vart är du?" och det kändes fantastiskt, haha! Hur långt han än sträckte ut armen så kunde jag ligga ifred.
 
Missförstå mig rätt, jag älskar Björn och det är supermysigt att krypa ihop tillsammans innan det är dags att somna. Men efter ett tag blir jag varm och rastlös och börjar vrida på mig. Medan Björn mer eller mindre ligger slängd över mig. Det blir jobbigt! Så det är skönt att kunna välja att bara rulla därifrån. Som i det där Vänner-avsnittet, vet ni vilket jag tänker på? När Ross berättar för Chandler hur han kan göra för att diskret rulla ur greppet på sin flickvän? Exakt så:
 
 
Fast jag ska försöka att inte rulla Björn ur sängen... Å andra sidan har vi inga ben på dem så han skulle inte ramla särskilt långt ner. Positiv inställning ;)
 
Ha det!
 
Kommentar:
2014-01-31 @ 14:23:01
#1: marina

Skulle också behöva större säng. Jag och killen ligger och trängs med två katter i en 110 säng, hehe. Inte mycket plats där inte.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: