Välkommen !

2013-11-29
12:56:32

Rolig kväll igår

 
 
Halloj!
 
 
Igårkväll var då jag och sambon och såg på musikalen Spök. Det var väldigt bra och underhållande. Allt var så snyggt gjort och musiken var super! Det var heller inte slutsålt så i pausen passade vi på att byta till lite bättre platser.
 
Vi hade väldigt bra platser från början egentligen, parkett på raden längst bak och platser i mitten. MEN självfallet måste en lång kvinna med enormt tuperat hår sätta sig framför mig och en lång och bred man satte sig framför min sambo. Vi såg inte särskilt väl om vi inte satt lutadandes/hängandes över kanterna på våra stolar. Showen var på Cirkus och ni som har varit där vet då om att stolarna 1) inte är breda 2)inte är mjuka 3)knakar så fort man rör sig.
 
Inte nog med att den här kvinnan valt att fluffa till sitt hår lite extra inför kvällen (ja, det är väl troligen för mycket begärt att hon ska överväga annat val av frisyr som inte täcker mer än nödvändigt när man ska gå på show och sitta i en publik) men hon skulle bestämt ha på sig sin dunjacka också så det var inte allt för enkelt att se något på sidan av hennes skalle heller. Hon satt heller inte still utan viskade mycket till sin väninna som satt bredvid. Poff så var där två huvuden ihopslagna, tror ni man såg något då eller? :P
 
Så som sagt, i pausen bytte vi till läktarplatser nära scenen med bra översikt. Det är alltid en chansning det där med platser. För de vi hade från början var ju som sagt bra, men oturen låg ju i att två långa människor sätter sig framför oss. Det såg lite kul ut för de var verkligen huvudet längre än de som satt runtomkring.
 
Hur som helst så var det en väldigt bra show så jag kan varmt rekommendera den till er som gillar lite kulturella upplevelser och musik. Eller bara tycker väldigt mycket om Måns mumsmums Zelmerlöw (fast jag tyckte Loa Falkman var bäst).
 
 
 
Ha det!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: