Välkommen !

2013-08-30
11:31:33

Real housewives of...

Jag skäms över att medge det. Jag är helt hooked on dessa realityserier. Om man nu kan kalla det för reality när det är en så overklig tillvaro de lever i. Det finns ju Real housewives of alla möjliga ställen i USA. Atlanta, New Jersey, New York, Miami, Orange County och Beverly Hills. Just nu är jag fast i de två sistnämnda. Tidigare har jag följt Atlanta och New Jersey.
 
Jag förstår inte ens varför jag följer serierna för jag stör mig mer på det som sker i dem, än vad jag gillar det. Jag tror att det som fascinerar mig är hur personerna i serien interagerar med varandra. Jag upptäcker att jag analyserar deras retorik, deras argument (för större delen av programmet handlar om festa, resa och bråka) och förhållandesätt till sig själva och till andra runt omkring sig. Jag granskar personerna i programmet och deras konflikter, mer än att jag ser programmet som ett helt program. Ofta blir jag upprörd över att programmet fortsätter att livnära den bild som florerar om kvinnor som individer vars högsta prioritering är en dyr livsstil, dyra kläder och väskor, utseendefixerade skvallertanter som inte kan umgås i större grupper utan att det blir bråk. Fokus ligger sällan på deras arbeten, vad de jobbar med och hur mycket de jobbar. Jag inser att detta delvis beror på att programmet i första hand är skapad för den amerikanska publiken där det fortfarande är så att männen står för inkomsten i mångt och mycket. Men det blir en så skev bild.
 
Å så skäms jag lite över att jag blir så involverad i det som sker. Men men. En liten hemlis ska man väl få ha. Inte nu längre kanske, men ja.
 
Beverly Hills
 
New Jersey.
 
O.C
 
 
 
Ha det!
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: